حدود-میلیار-دالر-داد-و-ستد-با-ایران-انجام-شده

وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که در سال جاری به ارزش ۱میلیارد و ۸۰۱میلیون دالر صادرات و واردات با ایران انجام شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ مسوولان در وزارت صنعت و تجارت می‌گویند که  ۱.۸ میلیار دالر، در 11 ماه سال جاری با ایران داشته است که از این میان حدود ۳۰میلیون دالر آن‌ صادرات و متباقی آن واردات بوده است.

به گفته این وزارت، بیش‌ترین اقلام صادراتی را پنبه، کشمش، مغزبادام، کنجد و تخم تربوز تشکیل می‌دهد.

با این حال وزارت صنعت و تجارت روز گذشته ( چهارشنبه، 2 حوت) در صفحه‌ای ایکس خود گفته بود که نورالدین عزیزی، سرپرست این وزارت با هیاتی ایرانی به رهبری ابوالفضل چمندی معاون هماهنگی امور اقتصادی ولایت خراسان رضوی، درباره روابط تجاری میان دو کشور و سرمایه‌گذاری در افغانستان گفتگو کرده است.

عبدالسلام جواد آخندزاده سخنگوی وزارت صنعت و تجارت گفت: «در این ملاقات آقای ابوالفضل چمندی، معاون هماهنگی امور اقتصادی ولایت خراسان رضوی گفت ما برای ارایه معلومات پیشرفت فعالیت در مورد توافقات که میان دو کشور در سفر اخیر محترم ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا و مقام رهبری وزارت صنعت و تجارت این کشور صورت گرفته بود، آمده‌ایم و ما گام به گام به تطبیق توافقات حرکت می‌کنیم. معاون هماهنگی امور اقتصادی ولایت خراسان رضوی ایران روابط تجاری دو کشور را رو به رشد دانسته است.

در اعلامیه گفته شده است که آقای چمندی روابط تجاری میان دو کشور را رو به رشد خوانده و نگرانی ایران را در برخی موارد با سرپرست این وزارت در میان گذاشته است.

بر بنیاد این اعلامیه، هیات ایرانی آمادگی‌شان را برای سرمایه‌گذاری مشترک با سکتور خصوصی در افغانستان اعلام کردند.

 

حدود 2 میلیار دالر داد و ستد با ایران انجام شده

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد