حقوق-شش-ماهه-معلولین-و-یتیمان-پرداخت-گردید

مسوولان وزارت امور شهدا و معلولین می‌گویند که حقوق شش ماهه خانواده‌های شهدا، معلولین و کودکان یتیم، ۷۰ درصد پرداخت شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ قاری شاه محمد دوست، رییس دفتر وزارت امور شهدا و معلولین امروز ( چهارشنبه، ۶ میزان) در برنامه افتتاح پروگرام آموزش‌های حرفوی برای افراد دارای معلولیت و یتیمان گفت که در سراسر کشور دست‌کم ۴ صد هزار شهید، معلول و کودکان یتیم ثبت شده و روند ثبت آنان هنوز ادامه دارد.

دوست افزود که در مرکز و ولایت‌های کشور نزدیک به ۱۵۰ هزار خانواده‌ شهدا و معلولین ثبت شده که حقوق شش ماهه آنان تا 70 درصد پرداخت شده است.

او می‌گوید که وزارت شهدا و معلولین تا پایان سال روان قصد دارد تمام خانواده‌ شهدا، معلولین و کودکان یتیم را تثبیت و حقوق آنان را طبق طرزالعمل این وزارت پرداخت نماید. دوست می‌گوید که خانواده شهدا، معلولین و کودکان یتیم شامل دوره جمهوریت و امارت می‌شود.

رییس دفتر وزارت شهدا و معلولین می‌گوید که این وزارت برنامه چهارماهه آموزش‌های حرفه‌ای را در بخش‌های خیاطی و ترمیم مبایل برای کودکان یتیم و بدون سرپرست همچنان افراد دارای معلولیت آغاز کرده است.

دوست افزود که برای هر فرد دارای معلولیت و کودکان یتیم که در دوره آموزش‌های حرفه‌ای اشتراک می‌کنند، ماهانه مبلغ ۲ هزار افغانی پرداخت می‌شود. او گفت که این روند در آینده نزدیک در ولایت‌های کشور نیز آغاز می‌شود.

مسوولان وزارت امور شهدا و معلولین می‌گویند که این وزارت در حال حاضر با کشورهای اسلامی در گفتگو است تا برای خانواده‌های شهدا، معلولین و کودکان یتیم کمک‌های بشر دوستانه جمع‌آوری نماید.

آنان تاکید کردند که این وزارت در تلاش است تا افراد دارای معلولیت که در داخل کشور قابل در مان نیست، به خارج از کشور  بفرستد.

منصور، یکی از افراد دارای معلولیت، برگزاری برنامه‌های آموزش حرفه‌ای را برای بهبود زندگی معلولین مفید دانسته و می‌گوید که امارت اسلامی باید از افراد دارای معلولیت و کودکان یتیم کشور حمایت نماید.

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

حقوق شش ماهه معلولین و یتیمان پرداخت گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد