کابل؛-بیش-از-هزار-متکدی-جمع‌آوری-شدند

کمیته جمع‌آوری گدا‌ها به رهبری ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رییس الوزرا اعلام کرده که بیش از ۱۴ هزار متکدی را از شهر کابل جمع‌آوری کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ این کمیته امروز (یک شنبه، 8 عقرب) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که تا روز گذشته(7 عقرب) به تعداد 14 هزار و 393 گدا را از مناطق مختلف شهر کابل جمع‌آوری شده است.

طبق اعلامیه، از میان گداهای جمع‌آوری شده 9هزار و154 آن زنان هستند که پس از ارزیابی 3 هزار 386 تن آن مستحق و 5 هزار و 768 تن دیگر شان حرفه‌ای شناسایی شده‌اند.

 در اعلامیه آمده است که از میان گداهای جمع‌آوری شده یک هزار 328  تن آن مردان هستند که  پس از ارزیابی تعداد 480 تن آن‌ مستحق و 848 تن دیگر شان گداهای حرفه‌ای شناسایی شده‌اند.

اعلامیه افزوده است که درمیان گداهای جمع‌آوری شده 3 هزار 911 کودک نیز حضور دارند که یک هزار 752 تن آن مستحق و 2 هزار و 103 تن دیگر شان گداهای حرفه‌ای شناسایی شده‌اند که از این میان 56 تن آن کودکان بی‌سرپرست هستند.

کمیته جمع‌آوری گدا‌ها گفته که کودکان گدای بی‌سرپرست پس از بایومتریک به مراکز آموزشی وزارت کار و امور اجتماعی فرستاده می‌شوند.

در اعلامیه آمده است که با متکدیان مستحق از سوی امارت اسلامی کمک‌های نقدی دوام‌دار صورت می‌گیرد.

این در حالی است که با تحولات سیاسی اخیر در کشور، فقر و بیکاری افزایش یافته و شماری از زنان، کودکان و مردان برای تامین معیشت خانواده‌های شان دست به تکدی‌گری می‌زنند.

کابل؛ بیش از 14 هزار متکدی جمع‌آوری شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد