حمایت-کشورهای-تمویل-کننده-از-طرح-های-انکشافی-کابل

جلسۀ ای به‌منظور بحث روی پلان عاجل انکشافی و اقتصادی شهر کابل با حضور نمایندگان کشورهای تمویل‌کننده برگزار گردیده و این نمایندگان حمایت خود را از طرح انکشافی و اقتصادی کابل اعلام نمودند.

به گزارش افغان نیوز: این جلسه شب گذشته در ارگ ریاست جمهوری دایر گردید و در آن داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه، برخی اعضای کابینه، سرپرست ادارۀ مستقل ارگان‌های محل، شماری از مشاورین ریاست‌جمهوری و نمایندگان کشورهای تمویل‌کننده برنامۀ کابل حضور داشتند.

اعضای جلسه پیرامون طرح پیشنهادی پلان انکشافی و اقتصادی شهر کابل بحث و تبادل نظر کرده و تأکید گردید که هرچه عاجل برای تطبیق پروژه ها اقدام شود تا نتایج آن سریع به‌دست آید.

الهام عمر هوتکی رئیس ادارۀ مستقل انکشاف زون پایتخت دراین خصوص صحبت کرد و ۱۵ پیشنهاد تطبیق پروژه‌های شامل پلان عاجل انکشافی و اقتصادی شهر کابل را تشریح و به جلسه ارائه کرد.

پیشنهادات عمده در پلان عاجل انکشافی و اقتصادی شهر کابل شامل؛ پاک‌کاری دریای کابل، اعمار ۱۰۰ مکتب و کلینیک در کابل، توانمندسازی زنان، مدیریت توزیع و تنظیم آب و انسجام مارکیت برای زنان می‌باشد که برای اضافه از صد هزار تن زمینۀ کار مهیا می‌گردد.

رئیس ادارۀ مستقل انکشاف زون پایتخت افزود که هدف از پلان انکشافی و اقتصادی برای کابل این است تا زمینۀ اشتغال برای بیشتر مردم فراهم گردد و این پلان بتواند نیازمندی‌های شهر کابل را مرفوع ساخته و آینده بهتر انکشاف را برای شهروندان کابل فراهم سازد.

رئیس‌جمهورغنی، پلان عاجل انکشافی و اقتصادی را برای شهر کابل مهم خوانده افزود که با راه اندازی این پروژه‌ها، زمینۀ کار و اشتغال برای شهروندان مهیا می‌گردد. وی هدایت داد تا بستۀ تشویقی جهت ایجاد انگیزه و تحرک بیشتر درخصوص پروژه‌های شامل پلان انکشافی و اقتصادی کابل ترتیب گردد تا در جلسات تعقیبی، بالای آن بحث همه‌جانبه صورت گیرد.

در این جلسه، نمایندگان کشورهای تمویل‌کننده برنامه کابل صحبت کردند و از پلان انکشافی و اقتصادی شهر کابل استقبال نمودند. آنها ضمن حمایت همه‌جانبه از این پلان گفتند که ما غور بیشتر بالای پلان متذکره خواهیم کرد و زمینه‌های همکاری را در این بخش جستجو می‌نماییم.

تمویل‌کننده‌گان برنامه انکشافی و اقتصادی شهر کابل افزودند که پلان مذکور باید همه‌جانبه باشد تا با تطبیق آن، اقشار مختلف مردم به‌شمول زنان و به‌خصوص فقرا بتوانند شامل کار و از آن بهره‌مند گردند.

حمایت کشورهای تمویل کننده از طرح های انکشافی کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد