حمله-انتحاری-در-کابل-هدیه-سفر-مقام-های-پاکستان-به-افغانستان-است

شورای علمای افغانستان حمله انتحاری روز گذشته در کابل را محکوم کرده و آن را هدیه سفر مقام های پاکستانی در روز های اخیر به افغانستان دانسته است.

به گزارش افغان نیوز: شورای سرتاسری علمای افغانستان با نشر اعلامیه‌ی حمله انتحاری که روز گذشته در شرق کابل رخ داد و منجر به کشته شدن 8 تن و زخمی شدن 25 نفر گردید را محکوم میکند.

شورای سرتاسری علمای افغانستان این حمله وحشیانه را شدیدا تقبیح نموده، برای شهدا بهشت برین، برای مجروحین شفای عاجل و برای بازمانده گان و اقارب شان صبر جمیل از بارگاه خداوند متعال استدعا می نماید.

در اعلامیه ذکر گردیده که در پی حملات ترویستی بر شفاخانه سردار محمد داود خان و قول اردوی 209 شاهین  حمله  روز گذشته تحفه سفر های متواتر مسئولین ملکی و نظامی پاکستان به بهانه بهتر سازی روابط بین دو کشور می باشد.

این شورا سفر های مقام های پاکستانی را نمایشی و بی نتیجه خوانده و گفته است که تمام حملات تروریستی در آن سوی خط فرضی دیورند سازماندهی میشود.

در اعلامیه شورای سرتاسری علمای افغانستان، آمده که از موقف گیری حکومت در قبال پاکستان حمایت میکند.

این شورا بر ادامه روند صلح بین الافغانی که بر اساس آن حزب اسلامی توافقنامه صلح را امضا کرد، تاکید میکند و تلاش دارد که هیچ فردی مانع روند صلح نگردد.

شورا از سایر مخالفین مسلح دولت تقاضا نموده تا مانند حزب اسلامی افغانستان بطور مستقلانه با آغاز مذکرات بین الافغانی با دولت برای بر قراری صلح وقطع جنگ و خونریزی در کشوراقدام نمایند.

بر اساس شریعت اسلامی جنگ آنها علیه دولت و ملت مسلمان افغانستان می باشد و حرام پنداشته میشود.

 

حمله انتحاری در کابل هدیه سفر مقام های پاکستان به افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد