دولت-به-مدارس-و-دارالعلوم-ها-توجه-نماید

روحانیون و علمای ولایت هرات در دیدار با دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور، خواستار توجه جدی به مدارس و دارالعلوم های این ولایت شدند.

به گزارش افغان نیوز: دوکتور عبدالله عبدالله، رییس اجراییه در سفرش به ولایت هرات عصر روز سه شنبه (26 ثور) با علما، روحانیون و متنفذان این ولایت دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، علما و روحانیون هرات خواست‌ها و پیشنهادهای‌شان را با رییس‌ اجراییه حکومت وحدت ملی در میان گذاشتند.

آنان، مساجد و مدارس را مراکز جهاد و مقاومت و دفاع از ارزش‌های ملی و اسلامی عنوان کرده و توجه رییس اجراییه کشور را به تقویت و مدارس و دارالعلوم‌های هرات خواستار شدند.

علما و متنفذان هرات خطاب به رییس اجراییه کشور گفتند که شما از شخصیت‌های برجستۀ جهاد و مقاومت هستید؛ از همین رو، از شما می‌طلبیم که به مجاهدین و خانواده‌های شهدا توجه بیشتر نمایید.

علمای هرات از تهدید و ترور علما و منفجرساختن مساجد از سوی گروه‌های تروریستی به عنوان بزرگترین چالش سد راه‌شان یاد کرده و از رهبری حکومت خواستند به امنیت علما و مساجد توجه بیشتر مبذول دارند.

همچنان، علمای هرات بر اصل توازن در توزیع امکانات و فرصت‌ها در این ولایت تأکید ورزیدند.

دوکتور عبدالله عبدالله پس از شنیدن پیشنهادها و دیدگاه‌های علمای هرات، از حمایت بزرگان اقوام، علما و متنفذان از حکومت وحدت ملی و نیروهای امنیتی کشور سپاس‌گزاری کرد.

رییس اجراییه کشور گفت: علی‌رغم توطیه‌های دشمن، علمای مذاهب کشور وحدت و همگرایی خود و مردم را حفظ کرده‌اند.

دوکتور عبدالله عبدالله خاطر نشان ساخت: علما و روحانیون پلی میان مردم و حکومت هستند و همواره از آدرس منابر و مساجد صدای مردم را بلند کرده‌اند.

رییس اجراییه افزود: در چهل سال رنج و درد مردم را دیده‌ایم و حالا از صمیم قلب می‌خواهیم و اراده و عزم داریم که امنیت و صلح در کشور تأمین شود.

دوکتور عبدالله عبدالله با ابراز این‌که به خواست‌های علمای هرات توجه خاص می‌کند، گفت که مسوولان دولتی در سطح ملی و محلی باید به مردم پاسخگو باشند.

رییس اجراییه به علمای هرات گفت که در راستای وحدت و همگرایی کارتان را ادامه بدهید و در این راه خستگی را به خود راه ندهید.

دولت به مدارس و دارالعلوم ها توجه نماید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد