حمله-به-مسجد-باقر-العلوم-در-کابل-جنایت-جنگی-است

معانت سازمان ملل متحد در افغانستان حمله انتحاری در مسجد باقرالعلوم کابل در میان عزادان حسینی را جنایت جنگی داسته و محکوم نموده است.

به گزارش افغان خبر: دفتر معانت سازمان ملل متحد در کابل با نشر خبرنامه‌ی گفته که یوناما حمله امروزی بر مسجد باقرالعلوم در کابل که باعث کشته شدن ۳۲ غیر نظامی و زخمی شدن بیش از ۵۰ تن دیگر به شمول کودکان گردید را محکوم می کند.

یک حمله کننده انتحاری مواد انفجاری همراه خود را در این مسجد انفجار داد که باعث کشته شدن عزاداران شیعه کشور گردید.

این حمله کننده عمدا گروهی از غیر نظامیان که برای برگزاری مراسم چهلمین روز عاشورا (اربعین) گردهم آمده بودند را در مسجد هدف قرار داد.

پرنیل کاردیل معاون نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان گفت:" این حمله هولناک به مراسم عزاداری، بی رحمانه است. یوناما در برابر تلاش های اخیر افراط گرایان که خشونت فرقه ای را در افغانستان دامن می زند، مراتب انزجار خود را اعالم می کند."

وی افزود:"تحمل و مدارای مذهبی و قومی از ارزش های اساسی مردم افغانستان هستند و من از مسوولین افغان می خواهم تا برای دفاع از افغان ها با اعتقادات مختلف، هر چه در توان دارند انجام دهند".

قانون بین المللی بشردوستانه حملات عمدی بر غیر نظامیان و اموال شان به شمول اماکن مقدس را ممنوع کرده است. این قانون همچنان حملات مستقیم بر غیر نظامیان و اماکن مقدس که جزئی از فرهنگ و میراث معنوی مردم به شمار می رود را نیز ممنوع قرار داده است.

هنوز هیچ گروهی مسوولیت حمله امروزی را برعهده نگرفته است. این حمله به تعقیب دو حمله مشابه که مراسم عزاداری شیعیان در روز عاشورا را هدف قرار داد و حداقل جان ۲۹ غیر نظامی را گرفت، رخ داده است.

داعش یا دولت اسلامی مسوولیت یکی از حملات گذشته را به عهده گرفته بود. همین گروه مسوولیت حمله ۲۳ جولای بر مظاهره کنندگان در کابل را که باعث کشته شدن ۸۵ غیر نظامی و زخمی شدن بیش از ۴۰۰ تن دیگر گردید و بیشتر آنها شیعه بودند را نیز به عهده گرفت. از سال ۲۰۰۱ تا کنون حمله ۲۳ جولای مرگبارترین حادثه ای بوده است که توسط ملل متحد به ثبت رسیده است.

یوناما مراتب تسلیت خود را با خانواده های قربانیان ابراز می دارد و برای زخمیان این رویداد صحت عاجل آرزو می کند.

حمله به مسجد باقر العلوم در کابل جنایت جنگی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد