حمله-نیروهای-امنیتی-بر-معترضان-کابل-دو-کشته-و-زخمی-برجای-گذاشت

خیمه معترضان شب گذشته از سوی نیروهای دولتی مورد حمله قرارگرفت که در اثر آن ۲ معترض کشته و ۲۷ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش افغان نیوز:  شماری از معترضان حادثه خونین اخیر درکابل که 17 روز از برپایی خیمه های تحصن شان میگذرد، امروز سه شنبه ( 30 – جوزا )، طی نشست خبری درکابل گفتند؛ شب گذشته از سوی نیروهای امنیتی بالای  خیمه مرکزی شان حمله صورت گرفته که در اثر آن 2 نفر از معترضان کشته و 26 تن از آنان زخمی و 10 تن دیگر شان بازداشت شده اند.

اعضای جنبش رستاخیز گفته اند؛ باتوجه به قتل و کشتار شهروندان توسط حکومت وحدت ملی، دست از حرکت مدنی شان برنداشته و تا به خواست های شان پاسخ منطقی از جانب حکومت داده نشده است به اعتراضات شان ادامه خواهند داد.

رستاخیزتغییر، این حرکت حکومت و نیروهای امنیتی را در قبال داد خواهی شان، یک عمل غیرمشروع وخلاف قانون اساسی افغانستان عنوان کرده است.

کلیم الله همسخن یکی از معترضان، حمله شب گذشته را وحشیانه خوانده و ابراز میدارد؛ در اثر حمله شب گذشته  نیروهای امنیتی بصورت بی رحمانه 2 تن از معترضان را زیر تایر تانگ نموده و شماری از معترضان را هدف گلوله قرار داده اند.

از سوی هم عمراحمد پروانی یکتن دیگرازاعضای جنبش رستاخیز تغییر ابراز داشت،این دومین بار است که حکومت در برابر حرکت مدنی مردم دست به ماشه تفنگ برده و از مردم قربانی میگیرد.

این درحالی است که جنبش رستاخیز در اعتراض به بی کفایتی حکومت در باب تامین امنیت و دفاع از شهروندان افغانستان اقدام به حرکت مدنی نموده و خواهان پاسخگویی حکومت و نیز برآورده شدن مطالبات مشروع ملی شان هستند.

حمله نیروهای امنیتی بر معترضان کابل دو کشته و 26زخمی برجای گذاشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد