حمله-بر-تحصن-کنندگان-خلاف-ارزش-های-حقوق-بشری-و-آزادی-سیاسی-است

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان با ابراز نگرانی از برخورد خشن نیروهای دولتی با تحصن کنندگان؛ بیان کرده که حمله بر تجمعات اعتراضی خلاف ارزش های حقوق بشری و آزادی سیاسی است.

به گزارش افغان نیوز: کمیسیون مستقل حقوق بشر امروز سه شنبه (30جوزا) با نشر اعلامیه یی گفته که برخورد مسلحانه شب هنگام نیروهای دولتی با معترضان رعب و وحشت را افزایش میدهد.

بر اساس اعلامیه:"حمله شب هنگام توام با خشونت بر تحصن کنندگان یک عمل خشونت‌بار، غیرقانونی و برخلاف ارزش‌های حقوق بشری و حقوق و آزادی‌های سیاسی و مدنی شهروندان کشور بوده که باعث ایجاد بیشتر فضای رعب و ترس در یک جامعه دموکراتیک می‌شود".

کمیسیون مستقل حقوق بشر گفته که همزمان این حادثه بعد از جلسه رییس جمهور با فعالین مدنی، اراده واقعی دولت را به احترام ارزش‌های حقوق بشری و حقوق و آزادی‌های اساسی شهروندان به آزامایش جدی مواجه می‌سازد.

در اعلامیه آمده است: «کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از دولت جمهوری اسلامی افغانستان جدا می‌خواهد تا تعهدات ملی و بین‌‌المللی خویش را در راستای احترام، حمایت و رعایت ارزش‌های حقوق بشر جهت تأمین فضای امن و مصوون عملی سازد».

این کمیسیون از تحصن کنندگان نیز خواسته است تا با خویشتن‌داری و به دور از هرنوع خشونت، مطالبات و خواسته‌های خویش را با مقامات مربوطه در میان گذاشته و مشکل موجود را از طریق گفت‌وگو و تفاهم با ارگان‌های دولتی، حل و فصل نمایند.

در اعلامیه کمیسیون مستقل حقوق بشر از دولت خواسته شده است که عاملین حمله شب گذشته بر معترضان را مورد پیگرد عدلی و قضایی قرار دهد.

 

 

حمله بر تحصن کنندگان خلاف ارزش های حقوق بشری و آزادی سیاسی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد