حنفی-در-مناطق-محروم-از-معارف-مکتب-و-مدارس-می‌سازیم

هم‌زمان با روز جهانی آموزگاران، مقام‌های امارت اسلامی می‌گویند که حکومت سرپرست در تلاش ایجاد مکاتب و مدارس در تمامی مناطق محروم از معارف است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرا امروز ( پنج‌شنبه، ۱۳ میزان) در مراسم گرامی‌داشت از روز جهانی آموزگاران گفت که پس از تسلط امارت اسلامی در افغانستان وزارت معارف توانسته برای ۱۰ میلیون دانش‌آموز در ۱۸ هزار و ۴۹۸ نهاد تعلیمی، خدمات آموزشی ارائه کند.

 

حنفی افزود که تقویت معارف از لحاظ کمیت و کیفیت در اولویت قرار دارد و مکاتب خیالی نظام پیشین از تشکیلات معارف حذف شده است.

معاون اداری ریاست الوزرا در این برنامه از آموزگاران خواست که معلمی را تنها وظیفه نه بلکه؛ یک مسوولیت بزرگ در راستای تعلیم و تربیه فرزندان کشور بدانند و شاگردان را با روحیه اسلامی، ملی و افغانی تربیت کنند.

او از تمامی دانش‌آموزان خواست تا به درس‌های شان توجه جدی داشته باشند چون؛ آینده کشور به دست آنان رقم خواهد خورد.

آقای حنفی افزود: در صورت بهبود وضعیت، حکومت سرپرست نخستین گام‌ها را برای افزایش معاش آموزگاران برخواهد داشت.

سید حبیب‌الله آغا، سرپرست وزارت معارف در این برنامه گفت که پس از حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان صلح و امنیت در سراسر کشور تامین شده و فضای مناسب آموزش برای تمامی اقشار جامعه نسبت به گذشته بهتر فراهم شده است.

آغا بر تربیت بهتر دانش‌آموزان و کیفیت آموزش در کشور تاکید کرده و گفت که این وزارت متعهد به سهولت‌های بیشتر در راستای آموزش، تعلیم و تربیه دانش‌آموزان است.

او در این برنامه بیان داشت که پیشرفت و ترقی کشور وابسته به سعی و تلاش آموزگاران است. او از تمام آموزگاران خواست که در زمینه تعلیم جوانان کشور توجه جدی نمایند.

مقام‌های امارت اسلامی در این برنامه در مورد بازگشایی دروازه مکاتب به روی دختران بالاتر از صنف ششم چیزی نگفتند اما؛ تاکید کردند که برای تقویت معارف از هیچ‌نوع تلاش دریغ نخواهند کرد.

در همین حال، شماری از آموزگاران در مکاتب خصوصی از حکومت سرپرست می‌خواهند که در قسمت بازگشایی مکاتب دخترانه و کاهش مالیات توجه جدی نمایند.

عبدالوهاب محمدی، یکی از مسوولان مکاتب خصوصی در کابل می‌گوید که حکومت سرپرست باید در قسمت کاهش مالیات مکاتب خصوصی توجه جدی نمایند.

مرضیه همدرد، آموزگار در یکی از مکاتب خصوصی گفت: ما امسال زمانی از روز جهانی معلم تجلیل می‌کنیم که دروازه‌ مکاتب به روی میلیون‌ها دانش‌آموز دختر مسدود است و دختران دانش‌آموز در بی سرنوشتی قرار گرفته‌اند.

او از حکومت سرپرست خواست که هر چی زودتر دروازه‌ مکاتب را به روی دختران بالاتر از صنف ششم بازگشایی نماید زیرا؛ دختران امروز مادران فرادی کشور هستند و باید حق آموزش و تحصیل آنان نقض نشود.

این درحالی است که  مکاتب دخترانه نزدیک به ۸۰۰ روز به‌روی دختران بالاتر از صنف ششم مسدود است و مقام‌های امارت اسلامی همواره وعده سپرده اند که پس از تدوین طرح، دروازه مکاتب دخترانه را بازگشایی خواهد کرد.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

حنفی: در مناطق محروم از معارف مکتب و مدارس می‌سازیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد