حکومت-افغانستان-باید-با-موسسه‌های-خیریه-همکار-شود

رییس عمومی موسسه خیریه کوار(COAR) از سکتور خصوصی و حکومت می‌خواهد که در هماهنگی با موسسه‌های خیریه برای رشد اقتصادی مردم افغانستان و فقرزدایی کار کنند.

به گزارش افغان نیوز: محمد نعیم سلیم، رییس عمومی موسسه کوار« موسسه هماهنگی کمک‌ها برای افغانستان» امروز( دوشنبه، 2 جدی) در برنامه‌ای تجلیل از سی‌ومین سال تاسیس این موسسه گفت که طی چند سال گذشته در سراسر افغانستان 5 میلیون نفر را در بخش‌های مختلف زیر پوشش برنامه‌های امداد رسانی قرار داده است.

آقای سلیم افزود که موسسه کوار در چند سال گذشته 85 هزار دانش آموز را تحت پوشش برنامه‌های آموزشی قرارداده و بیش از 19 هزار معلم مسلکی را نیز تعلیم داده است.

رییس عمومی کوار، ایجاد موسسه تحصیلات عالی شرق و یک استگاه رادیویی را از جمله دست‌آوردهای مهم این این موسسه دانسته و گفت که بیشتر فعالیت این دو سازمان روی آگاهی دهی و آموزش و حفظ میحط زیست است.

به گفته آقای سلیم، موسسه کوار برای نخستین بار در ولسوالی مقر غزنی در زمان جنگ‌های داخلی افغانستان آغاز به کار کرد و پس از آن در سال 1991 و 1992  به ولایت‌های غزنی، لوگر و میدان وردک فعالیت‌های خود را گسترش داد.

محموده تقوا، مسوول رسانه‌ای کوار در این برنامه گفت که این موسسه برای خودکافی و رشد اقتصادی مردم افغانستان فعالیت دارد و در برنامه تجلیل از سی‌ومین سال تاسیس کوار روی چگونه خود کفایی و رشد اقتصادی مردم این کشور با سکتور خصوصی و حکومت بحث صورت می‌گیرد.

به گفته خانم تقوا؛ موسسه خیریه کوار در همکاری با کمک‌کنندگان بین المللی از جمله NCA, UN  و بانک جهانی پروژه های مورد نیاز مردم را در سراسر افغانستان تطبیق می کند و هم اکنون به گونه عملی در 17 ولایت افغانستان حضور دارد.

خانم تقوا می‌افزاید که این موسسه برای رشد اقتصادی خانواده‌ها که از لحاظ مالی مشکل دارند، تلاش‌ می‌کند با توزیع گاو و مرغ منبع درآمد برای آنان ایجاد کند تا بتوانند با فروش فرآورده‌های لبنیاتی، از لحاظ مالی خود کفا شوند.

شمیمه، یکی از مستفید شدگان کمک‌های موسسه کوار در ولایت بدخشان گفت: « پیش از سال 2016 وضعیت اقتصادی خانواده ما بسیار خراب بود؛ زیرا شوهر من مریض بود و پس از آنکه موسسه کوار برای خانواده ما یک راس گاو شیرده داد، وضع اقتصادی ما خوب شد و اکنون ما شش گاو و شش گوسفند داریم».

این درحالی است که نهاد خیریه کوار یا موسسه هماهنگی کمک‌ها برای افغانستان 30 سال پیش در سال 1989 میلادی توسط شماری از افغانان در پیشاور پاکستان به منظور کمک به مهاجران که به دلیل جنگ‌های داخلی افغانستان در پاکستان مهاجر شده بود، ایجا گردید.

حکومت افغانستان باید با موسسه‌های خیریه همکار شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد