حکومت-با-دست-پر-به-کنفرانس-بروکسل-میرود

وزیر مالیه قبل از پرواز به سوی کشور بلجیم به هدف اشتراک در کنفرانس بروکسل، می‌گوید؛ حکومت تمام آمادگی‌های لازم را برای کنفرانس بروکسل گرفته است و از انجا با دست پر به کشور باز میگردد.

به گزارش افغان خبر؛ اکلیل حکیمی، وزیر مالیه ملی امروز (دو شنبه 12 میزان) در مرکز رسانه‌های حکومت حاضر شد و از آمادگی‌های حکومت و ارزش کنفرانس بروکسل برای دولت افغانستان خبرداد.

آقای حکیمی گفت؛ " ما تمام اسناد مربوط به کنفرانس بروکسل را آماده ساخته ایم و با آماده گی کامل در این کنفرانس اشتراک می‌نمایم". او افزود؛ حکومت وحدت ملی بر اساس مذاکرات که با کشورهای تمویل کننده برای ادامه کمک‌ها به افغانستان انجام داده است،  3.5 میلیارد دلار امریکایی به این کشور تا سال 2020 میلادی کمک میشود.

وزیر مالیه بیان داشت؛ سند چهارچوب انکشاف ملی به همکاری ادارات دولتی، جامعه‌ مدنی و سکتور خصوصی ترسیم گردیده، و رییس جمهور این سند را برای جامعه‌ جهانی ارایه می کند.

قرار است هیأت کشور در کنار نشست بروکسل، دو نشست حاشیه وی را نیز، در مورد همکاری‌های منطقوی، و توانمند سازی اقتصادی خانم‌ها، داشته باشد.

نشست بروکسل در چهارم و پنجم ماه اکتوبر، که برابر با سیزدهم و چهاردهم میزان سال جاری خورشیدی میگردد، به هدف جلب همکاری‌های اقتصادی برای افغانستان، در بلجیم برگزار شود. در این نشست، در کنار همکاری‌های اقتصادی، روی دست آورد های افغانستان در بخش‌های، اصلاح نظام انتخاباتی، مبارزه با فساد اداری، تأمین حقوق بشر و دیگر موارد نیز، بحث خواهد شد.

سران حکومت وحدت ملی به کنفرانس بروکسل اشتراک میکنند تا ادامه کمک‌های کشورهای تمویل کننده را به همراه داشته باشند که تنها 30 درصد بودجه سالانه خود را به مصرف رسانده است و 70 درصد بودجه به مصرف نرسیده است.

حکومت با دست پر به کنفرانس بروکسل میرود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد