حکومت-برای-تامین-صلح-دست-به-دامن-فلسفه-شد

شماری از نمایندگان نهادهای دولتی می گویند: خشونت، جنگ و ناامنی در کشور نیازمند تحلیل و بررسی از منظر صلح، امنیت و حقوق بشرمی باشند که برای کاهش و پرهیز از خشونت باید از فلسفه استفاده شود.

به گزارش آژانس افغان خبر: اسماعیل قاسمیار مشاور شورای عالی صلح امروز سه شنبه (12 دلو) در نشست خبری زیر نام استفاده از فلسفه و شیوه های پرهیز از خشونت برای ایجاد افغانستان عاری از خشونت در پرتو صلح، امنیت و حقوق بشر برگزار شده بود گفت: افغانستان با این که در متن بحران و ناامنی قرار دارد مخالفان و طرف های جنگ از فلسفه وجودی جنگ در کشور آگاهی ندارند.

قاسمیار تصریح می کند، صلح عادلانه در سایه امنیت و عدم خشونت با در نظر داشت سهم دهی به زنان نقش اساسی  شورای عالی صلح می باشد.

مشاور شورای عالی صلح تاکید می کند این شورا با سهم دادن به زنان در پروسه صلح و مشوره گرفتن ازآنان توانسته است به حقوق بشر احترام بگذارد.

او افزود، زن به عنوان یک جنس دوم در کشور باید مرد را به اندازه خدا احترام کرده و از ادبیاتی که برای خدا به کار برده می شود استفاده کند.

آقای اسماعیل قاسمیار خاطر نشان ساخت، ما برای صلح عادلانه و عاری از خشونت باید ادبیات مان را هم اصلاح کنیم و از الفاظی که برای معصومین استفاده می شود برای مرد به کار نبریم.

وی تمامی نظریات طالبانی را رد کرد و دشمنان افغانستان را که به نام دین؛ انسان بی گناهی را می کشند؛ دشمنان دین خواند و اضافه کرد، افغانستان دشمنان دوست نمایی دارند که سود خود را درزیان، امنیت خود را در ناامنی و قدرت خود را در ضعف ما جستجو می کند.

کمال سادات سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ اظهار داشت، این وزارت زمینه های مبارزه علیه خشونت را برای جوانان روی دست دارد که با ارایه طرح های مبارزه با تشدد ما را کمک نمایند.

سادات علاوه نمود، ما به جوانان فرصتی را مهیا کرده ایم تا پیرامون آوردن صلح و امنیت در شبکه های اجتماعی بیشتر کار کنند و هر کسی که به این موضوع بیشتر بپردازد از سوی حکومت و وزارت اطلاعات و فرهنگ تقدیر می شود.

سرپرست این وزارت با اشاره به امکانات در دست داشته جوانان افزود مبایل های که جوانان در اختیار دارند از آن در راه آوردن صلح و از شبکه های اجتماعی به نحوه درست استفاده نمایند.

حکومت برای تامین صلح دست به دامن فلسفه شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد