حکومت-تمام-ولایات-را-برای-بهبود-زندگی-مردم-بررسی-نمود

مسئولان وزارت اقتصاد می‌گویند؛ گزارش سروی سالانه خود را منتشر کرد که این گزارش وضعیت زندگی، مشکلات و ضرورت های مردم را در ۳۴ ولایت کشور نشان می‌دهد.

به گزارش افغان خبر؛ عبدالستار مراد وزیر اقتصاد امروز (یک شنبه 28 قوس) در محفل افتتاح گزارش مختصر ولایتی سالانه این وزارت گفت؛ تهیه این گزارش میتواند زمینه خوب برای سرمایه گذاری در ولایت های مختلف کشور باشد. آقای مراد افزود؛ با تهیه این گزارش حکومت میتواند سیاست گذاری کلان خود را بر مبنای نیازمندی مردم ولایت‌ها انجام دهد.

وزیر اقتصاد گفت؛ این گزارش شناسایی کرده است که مردم در چه وضعیت زندگی میکنند و با کدام مشکلات مواجه اند و حکومت باید کدام برنامه را در کدام ولایت در نظر بگیرد.

این مقام حکومتی بیان داشت؛ برای افغانستان پایدار نیاز به برنامه انکشافی 15 ساله است که ولایات کشور در این زمینه نقش کلیدی دارد.

آقای مراد افزود؛ حکومت وحدت ملی انکشاف متوازن را در نظر گرفته است.

از سوی دیگر شیر محمد جامیزاده رئیس احصاحیه مرکزی گفت؛ سروی موجود وضعیت زندگی مردم را در 34 ولایت نشان می‌دهد که زمینه را برای پروژه های انکشافی فراهم میکند که زمینه سیاست گذاری را برای حکومت فراهم کند.

به گفته رئیس احصاحیه مرکزی؛ در این سروی وضعیت زندگی مردم در بخش های صحت، مهاجرت، آسیب پذیری تهیه شده است.

جامیزاده افزود؛ این احصائیه دقیق نیست و زمانی نتیجه ان دقیق شده میتواند که امنیت در همه ولایات کشور تامین باشد.

در همین حال نتگوا سرپرست بانک جهانی در افغانستان گفت؛ این بانگ از چنین پروژه ها حمایت میکند و این گزارش نشان داد که چقدر بین ولایات کشور فرق وجود دارد و مردم ان در چه ضعیت زندگی میکنند.

 

حکومت تمام ولایات را برای بهبود زندگی مردم بررسی نمود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد