حکومت-در-بازسازی-مارکت‌های-حریق-شده-همکاری-می-کند

رییس اجراییه کشور در پیوند به وقوع آتش سوزی در جاده نادرپشتون گفت که حکومت در قسمت بازسازی مارکیت‌ها با تاجران و دوکانداران همکاری می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، روز شنبه( ۱۲، میزان) با شماری از تاجران، مالکان و دوکانداران مارکیت‌های خیرخواه، اتفاق، زرنگار، کابل و صدیق عمر دیدار کرد و از وقوع آتش‌سوزی ابراز تأثر نمود.

رییس اجراییه کشور گفت که این آتش‌سوزی به مارکیت افغانستان صدمهٔ مالی بزرگ وارد کرد و صدها تن از آن متضرر گردیدند.

عبدالله افزود که امکان بازگشت سرمایه‌های اصلی وجود ندارد؛ ولی حکومت در قسمت بازسازی مارکیت‌ها با تاجران و دوکانداران همکاری می‌کند.

یونس مومند معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان در باره خسارات احتمالی این آتش سوزی و درخواست تاجران و سرمایه‌گذاران به جلسه گزارش داد.

سرمایه‌گذاران و نماینده‌گان مارکیت‌ها گفتند که در این آتش‌سوزی ده‌ها میلیون دالر آنها حریق شد. ما انتظار داریم که حکومت در زمینهٔ جبران خساره و فعال‌سازی دوباره مارکیت‌ها با ما همکاری داشته باشد.

رییس اجراییه کشور وعده داد که فردا یک نشست فوق‌العاده میان وزارت مالیه، شهرداری کابل، وزارت داخله، اتاق‌های تجارت و صنایع با حضور نماینده‌گان مارکیت‌ها برگزار می‌شود و روی اقدامات عملی بحث می‌کنند.

وی افزود که در جلسه مشترک روی امکان جبران خسارت، اجازه بازسازی مارکیت‌ها، قرضه‌دهی از بانک‌ها، معافیت مالیاتی و ارزیابی خسارات وارد شده توجه صورت می‌گیرد.

آقای عبدالله گفت که پس از بررسی حادثه اولین اقدام بازسازی دوباره مارکیت‌های حریق شده خواهد بود تا هرچه زودتر دکانداران به کارشان برگردند.

رییس اجراییه کشور به اتاق‌های تجارت و صنایع هدایت داد که خسارت وارد شده را ارزیابی نموده و گزارش دهد.

وی به نماینده‌گان مارکیت‌های حریق شده وعده سپرد که حکومت در کنار سرمایه‌گذاران و دوکانداران برای رفع این مشکل تلاش می‌ورزند.

این درحالی است که روز گذشته، آتش‌سوزی در جاده نادر پشتون، ناحیه دوم شهر به وقوع پیوست و به مدت ۱۲ ساعت (۶ شام تا ۶ صبح) ادامه داشت.

حکومت در بازسازی مارکت‌های حریق شده همکاری می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد