حکومت-در-تلاش-برق-رسانی-به-ولایت-تخار-است

وزیر انرژی و آب در نشست با والی تخار روی پروژه های انرژی این ولایت بحث کرده و قرار است برای روشن شدن این بخش کشور از انرژی آب، باد و آفتاب استفاده شود.

به گزارش افغان خبر: وزارت انرژی و آب در گزارشی نوشته که در نشستی میان علی احمد عثمانی و محمد یاسین ضیا والی تخار روی مسایل تخنیکی پروژه های آب و برق ولایت تخار معلومات ارایه کرد.

 آقای ضیا سه پروژه در این ولایت را با اهمیت خواند و گفت: پروژه برق ماورای کوکچه پروژه برق ولسوالی بارک و سروی نهایی پروژه برق ولسوالی کلفگان ولایت تخار از اهمیت زیاد بر خور دار است.

یک تن از بزرگان به نمایندگی از دیگران صحبت کرد و توجه وزارت انرژی و آب روی بند های کوچک و ظرفیت های موجود برق در مناطق رستاق، شیاد و کلفگان خواهان شد.

انجنیر علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب روی پروژه های آب و برق ولایت تخار صحبت کرد و گفت: کار روی پروژه های برق ولایت تخار ادامه دارد و پروژه برق کوکچه سفلی تا 15 حوت سال جاری به اعلان سپرده می شود.

آقای عثمانی در ادامه روی تولید برق از منابع بادی و سولری صحبت کرد و گفت: روی بیشتر از 20 ولایت کشور تحقیقات برای تولید برق از منابع باد جریان دارد که بعضی مناطق از ولایت تخار نیز شامل آن می باشد.

آقای عثمانی در ادامه نشست به مسوولان مربوطه وزارت هدایت داد تا از خط برق 220 کیلوولت تخار- کشم بعضی ولسوالی های تخار تحت پوشش برق این خط قرار گیرند و همچنان ولسوالی های هم سرحد با کشور تاجیکستان برای برق رسانی از این طریق بررسی شوند.

در اخیر نشست آقای عثمانی به رییس برنامه های انرژی هدایت داد تا در هماهنگی با مسوولان ریاست برشنا روی عملی سازی پروژه های برق از طریق منابع بادی و سولری در این ولایت صحبت کند.

حکومت در تلاش برق رسانی به ولایت تخار است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد