حکومت-در-راستای-تهیه-گزارشات-به-مردم-صادق-نیست

رییس مرکز مطالعات استراتیژی مدعی است که دولت در تهیه گزارشات طوری عمل می کند که برای مردم به درستی قابل درک نمی باشد و به همین دلیل کشور در یک بی‌سرنوشتی و بی ثباتی به سر می برد.

به گزارش آژانس افغان خبر: عبدالباقی امین رییس مرکز مطالعات استراتیژی امروز سه شنبه( 28 جدی) در کنفرانس مطبوعاتی که به منظور تحلیل وضعیت کشور در نیم دهه اخیر برگزار شده بود گفت: از آن جای که کشور در یک بی‌سرنوشتی و بی ثباتی به سر می برد حکومت نیز در امر تهیه گزارشات از این اوضاع صادقانه عمل نمی کند و مردم در اضطراب به سر می برند.

رییس مرکز مطالعات استراتیژی با ابراز این مطلب اظهار می دارد که رسانیدن اطلاعات به موقع و دقیق حق مردم است و دولت نیز در ارایه این معلومات مسوول می باشد تا مردم را از هر اتفاقی آگاه سازد.

وی همچنان تاکید می کند برنامه های مراکز تحقیقی نیز مورد شکار مسئولان حکومتی است و این مراکز نیز نمی تواند به طور کامل و درست معلومات را در دسترس مردم قرار دهند.

عبدالباقی امین خاطر نشان ساخت: بنا به تحقیقاتی که این مرکز انجام داده است به این نتیجه دست یافته که: 1.  اطلاع رسانی به مردم با مشکلات زیاد مواجه است.2. جنگ راه حل نیست و صلح نیاز اساسی مردم حساب میشود.

آقای امین علاوه می کند، 62 درصد مردم مخالف جنگ، 68 درصد مردم گفته اند مداخله کشورهای خارجی مانع صلح در کشور است، 66 درصد هم به این باور اند که حکومت پروسه صلح را ادامه دهد،، 67 درصد هم از روابط افغانستان با کشورهای همسایه شاکی اند و بیان داشته اند که صلح با مخالفان هیچ نتیجه ای نداشته و اوضاع امنیتی کشور را بدتر از پیش نموده است.

او افزود: 76 درصد مردم در این سروی حکومت را به نداشتن اقدامات مناسب برای مبارزه با فساد اداری متهم کرده است، 71 درصد مردم نیز از آینده اقتصاد کشور ناامید اند و نسبت به آن هیچ اعتمادی ندارند، 90 درصد مردم هم حکومت داری خوب را قبول ندارند و می گویند حکومت داری خوب به هیچ وجه وظایف و تعهدات خود را عملی نکرده است،89 درصد هم از عدم اشتغال در کشور شاکی اند اضافه می کنند که حکومت در انجام وظایف خود ناکام بوده است، 80 درصد مردم وضعیت اقتصادی کشور را خراب تر از حکومت قبلی ( حامد کرزی) می داند، 58 درصد مردم امنیت کشور را در خطر می بینند می گویند مردم مصونیت ندارند.

رییس مرکز مطالعات استراتیژی تصریح می کند، برنامه های سواد آموزی، تربیت معلم از مشکلات زیادی برخوردار است، این مراکز کیفیت ندارند و غیر معیاری می باشند.

وی همچنین اظهار نمود نبود امتحانات شفاف، عدم سیستم انکشاف از عواملی اند که معارف کشور با آن مواجه است.

عبدالباقی با بیان اوضاع بد معارف، تحصیلات عالی را نیز به کم کاری و ضعف متهم ساخت و افزود: نبود تحقیقات علمی در این وزارت به صورت واضع دیده می شود که حکومت باید اقدامات لازم را در این عرصه انجام دهد.

 

 

حکومت در راستای تهیه گزارشات به مردم صادق نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد