حیف-و-میل-میلیون‌ها-افغانی-از-آدرس-خبرنگاران

وزارت اطلاعات و فرهنگ درحالی به لغو صندوق حمایت از خبرنگاران افغان پافشاری دارد که میلیون‌ها پول از سوی یک نهاد غیر قانونی زیر نام « فدراسیون رسانه‌ها » حیف و میل می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد بشیر هاتف، معاون صندوق حمایت مالی خبرنگاران افغان، امروز سه‌شنبه( 21، سرطان ) در کنفرانس خبری گفت: پس از آن که رئیس جمهور غنی مبلغ پنج میلیون افغانی را از بودجه شخصی‌اش به این صندوق اختصاص داد، نهاد غیر قانونی بنام « فدراسیون رسانه‌ها » دسیسه‌سازی را آغاز کرد.

آقای هاتف بیان کرد، وزارت اطلاعات و فرهنگ از تجدید مدت اعتبار جواز این صندوق انکار کرده و خواهان لغو آن می‌باشد. در صورتی‌که 10 میلیون افغانی از سوی وزارت مالیه و پنج میلیون افغانی دیگر از بودجه شخصی رئیس جمهور برای این صندوق هزینه شده است.

او گفت: صندوق حمایت مالی خبرنگاران در این مدت، بیش از 50 خانواده شهید و در حدود 300 خبرنگار و کارمندان رسانه‌ای مجروح و بیمار  را تداوی و کمک کرده است.

وی افزود:« معاون دوم ریاست جمهوری، به شمول وحید عمر مشاور ریاست جمهوری بدون اطلاع به صندوق حمایت مالی خبرنگاران، 13 تن را به عنوان اعضای جدید صندوق ملی خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ی معرفی نموده و این صندوق غیر قانونی را دوام صندوق قبلی خوانده اند.»

او اضافه کرد، خبرنگاران و نهاد‌های خبری آگاه اند که کمک به خبرنگاران همانند سایر پول‌های هنگفت دیگر، بدست فدراسیون نام نهاد حیف و میل شده و سبب بی اعتمادی میان خبرنگاران و حکومت خواهد شد. زیرا فدراسیون نام نهاد و سایر نهاد های همنوای آن، پیش از این نیز میلیون ها دالر را به نام خبرنگاران حیف ومیل کرده اند.

آقای هاتف خاطرنشان کرد که این اقدام غیابی توهین بزرگ به جامعه خبرنگاری و قوانین جاری کشور است. زیرا این صندوق بیش تر از هفت سال برای خبرنگاران خدمات ارایه کرده است.

وی در اخیر گفت: صندوق حمایت مالی خبرنگاران، فیصله غیر قانونی را نمی‎پذیرد. ریاست جمهوری و نهاد های ذیربط  باید قیضه را همه جانبه بررسی نماید.

این درحالی است که صندوق حمایت از خبرنگاران افغان از سال 1393 بدینسو در عرصه همکاری با خانواده‌های خبرنگاران و کارمندان مجروح، بیمار و شهدای رسانه‌ای فعالیت داشته است، اما اکنون وزارت اطلاعات و فرهنگ این نهاد را لغو و فدراسیون رسانه‌ها را ایجاد کرده است.

حیف و میل میلیون‌ها افغانی از آدرس خبرنگاران

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد