خبرنگاران-خواستار-توقف-کورس‌های-کوتاه-مدت-خبرنگاری-شدند

شماری از خبرنگاران در یک حرکت دادخواهی خواستار توقف کورس‌های کوتاه‌مدت خبرنگاری از سوی شماری از نهادهای حامی رسانه‌ها شدند.

به گزارش افعان نیوز؛ رسول شهرزاد، یکی از اعضای گروه« دادخواهی خبرنگاران» امروز( پنج‌شنبه، 30 سرطان) در نشست خبری گفت نهادهای حامی رسانه‌ها که کورس‌های کوتاه‌مدت خبرنگاری برگزار می‌کنند، از نام و هویت خبرنگار سوء استفاده کرده و خبرنگاران غیر مسلکی آموزش می‌دهند.

شهزاد با تاکید بر توقف کورس‌های کوتاه‌مدت آموزش خبرنگاری در این نهادها گفت که شماری از نهادهای حامی رسانه‌ها دوره‌های آموزشی کوتاه مدت دایر و در آن خبرنگاران غیر مسلکی را وارد جامعه خبرنگاری و رسانه‌ای کشور می‌کنند که این امر زیان سنگین بر پیکر آزادی بیان و کار خبرنگاری وارد می‌نماید.

او گفت که در چندین نشست خبری از این نهادها خواسته شده که کورس‌های کوتاه‌مدت خبرنگاری را متوقف کنند اما؛ تا کنون این نهاد پاسخ مثبت به خبرنگاران نداده‌اند.

گروه دادخواهی خبرنگاران برگزاری کورس‌های کوتاه‌مدت خبرنگاری را جفای بزرگ به حق خبرنگاران مسلکی خوانده و می‌گوید که هر نهاد بین‌المللی که خواهان کمک با خبرنگاران افغانستان است باید با خود خبرنگار در تماس شده و کمک‌ نمایند.

حلیم ضیایی، یکی دیگر از خبرنگاران و عضو گروه دادخواهی خبرنگان از امارت اسلامی خواهان توقف چنین نهادها شد و تاکید کرد که نهادهای حامی رسانه‌ها از نام و هویت خبرنگاران و رسانه‌های کشور سوء استفاده می‌کنند.

بهشته شالیزی، عضو دیگر حرکت دادخواهی خبرنگاران گفت که بعداز تغییر نظام سیاسی در کشور تمام خبرنگاران به ویژه خبرنگاران زن با مشکلات فراوان دست‌و پنجه نرم می‌کنند و در این مدت ده‌ها رسانه‌ سقوط کرده است. او تاکید کرد که در این مدت نهادهای حامی رسانه‌ها هیچ نوع کمکی برای خبرنگاران زن که بیکار شده‌، نکرده اند.

 

آژانس افغان نیوز_ مهدی انصاری

خبرنگاران خواستار توقف کورس‌های کوتاه مدت خبرنگاری شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد