مرکز-خبرنگاران-ضرب‌وشتم-مجری«رادیو-دوست»فشار-بر-رسانه‌ها-است

مرکز خبرنگاران افغانستان لت‌وکوب و تهدید مجری «رادیو دوست» در ننگرهار را تشدید فشار بر رسانه‌ها و خبرنگاران دانسته و آن را محکوم کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ مرکز خبرنگاران افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که سلگی احساس به‌دلیل لت‌و‌کوب به شفاخانه انتقال داده شده و به‌شدت ترسیده است.

او از چاشت روز چهارشنبه (۲۹ سرطان) در روستای «موی مبارک» ولسوالی سرخ‌رود، بعد از پایان کار به‌سوی خانه‌اش در حرکت بوده که از سوی افراد مسلح ابتدا با شلیک گلوله متوقف و سپس به‌شدت با ضربات قنداق تفنگ لت‌وکوب می‌شود.
یک خبرنگار محلی در جلال‌آباد به مرکز خبرنگاران افغانستان گفته است که سلگی احساس همزمان به‌عنوان قابله در یک شفاخانه خصوصی نیز کار می‌کند.
 
به گفته‌ خبرنگاران محلی، سلگی به‌دلیل ترس ناشی از خشونت مهاجمان بی‌هوش می‌شود و مردم محل او را به شفاخانه انتقال می‌دهند.
 
ادعا می‌شود که این مجری زن توسط نیروهای امارت اسلامی لت‌و‌کوب شده است؛ اما ریاست اطلاعات و فرهنگ این امارت در ننگرهار این ادعا را تأیید نکرده و گفته است که در مورد چگونگی قضیه و عوامل آن تحقیق می‌کند.
 
مرکز خبرنگاران افغانستان گفته است که پیش از این در ۱۶ جوزای سال جاری، سهار سیرت صافی، مدیر مسوول رادیو دوست از سوی استخبارات امارت اسلامی در کابل بازداشت و پس از ۲۸ روز به شکل مشروط آزاد شد.

این مرکز گفته است که بعد از سقوط نظام جمهوری و روی‌کارآمدن امارت اسلامی، کار رسانه‌ای در کشور به‌شدت دگرگون شده است.

این مرکز گفته است که بیشتر از نیمی از رسانه‌های آزاد مسدود و صدها خبرنگار و کارمند رسانه از کشور خارج شده‌اند.

مرکز خبرنگاران: ضرب‌وشتم مجری«رادیو دوست»فشار بر رسانه‌ها است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد