خرید-و-فروش-پول-های-تقلبی-در-بازار-هرات

برخی از اعضای شورای ولایتی هرات از چاپ پول های تقلبی در این ولایت خبر داده می گویند که در این اوخر خرید و فروش پول های جعلی در بازار افزایش یافته است.

به گزارش افغان نیوز: توریالی طاهری عضو شورای ولایتی هرات، روز یکشنبه( ۱۱، سنبله) به خبرنگار افغان نیوز گفت که دستگاه چاپ پول های جعلی در داخل شهر هرات فعالیت می کند و با چاپ جعلی پول افغانی، خرید و فروش ارزهای خارجی را نیز انجام می دهند.

این عضو شورای ولایتی هرات تصریح داشت؛ شماری از تاجران و مسوولان محلی این ولایت روز گذشته جسله ای را به همین منظور دایر نموده بودند و بخاطر حل این معضل گفتگو های را نیز انجام دادند.

آقای طاهری علاوه کرد، چندی قبل نیز گروهای مافیایی وقاچاقبرانی که در انتقال پول های جعلی دست داشتند از سوی مقامات امنیتی این شهر دستگیر و به پنجه قانون سپرده شدند.

اما جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات با رد این ادعا گفت که هیج موردی در خصوص فعالیت دستگاه چاپ پول های جعلی دیده نشده و تاکنون هیج گروهی هم در این زمینه دستگیر نشده اند.

وی خاطر نشان ساخت که جرم و جنایت در شهرهای بزرگی مانند هرات به دلیل گستردگی مرزها و نیز عدم امکانات، یک امر طبیعی می باشد اما با متخلفان برخورد قانویی می شود.

از سوی هم نوراحمد حیدری یکی دیگر از اعضای شورای ولایتی هرات تاکید داشت که این خبر را از زبان های مردم این ولایت شنیده که پول های جعلی در داخل شهر هرات به چاب میرسد و بیشترین متضرین آن افراد فقیر می باشند.

آقای حیدری اظهار داشت؛ با اینکه مبلغ پول های جعلی معامله شده توسط مافیا و قاچاقبران مشخص نیست اما ولایت هرات از وجود این جنایت ها هیجگاه خالی نبوده و همواره ارزهای جعلی در معاملات روزمره گروه های خاص این ولایت شامل بوده است.

در همین حال جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات یادآور شد؛ در جریان شش ماه اخیر امسال نزدیک به ۳۰ تن از مجرمان و تقلب کارانی که در این بخش فعالیت داشتند، بازداشت گردیدند.

آقای فرهاد افزود؛ هرگاه اعضای شورای ولایتی و یا رسانه ها کدام اسنادی از این گونه جرم ها در دست داشته باشند می توانند با مقام ولایت شریک سازند.

از سوی هم وی اعتراف کرد که امکان واردات ارزهای جعلی از کشور های همسایه همچون ایران و پاکستان به داخل شهر هرات وجود دارد اما چاپ آن به داخل کشور در تقابل با منافع ملی بوده و هیچ گونه سندی در این رابطه وجود ندارد.

این ادعا در حالی مطرح می شود که شماری از اعضای شورای ولایتی هرات مدعی است تمامی ولسوالی های این ولایت به جز مرکز آن ها به دست مخالفان قرار دارند.

"گزارش از حبیبه حبیبی"

خرید و فروش پول های تقلبی در بازار هرات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد