خسارت-میلیونی-سکتور-خصوصی-ناشی-از-انسداد-بنادر-شمال

مسوولان اتاق تجارت و صنایع می گویند؛ بنادر حیرتان، آقیینه و شیرخان بندر که در جریان نزدیک به یک ماه توسط معترضان مسدود شده بودند، سکتورهای خصوصی میلیون ها دالر خساره مند شده اند.

به گزارش افغان نیوز: صیام الدین پسرلی، سخنگوی اتاق تجارت و صنایع، امروز سه شنبه( ۲ اسد) به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ در صورتی که این اوضاع همچنان ادامه پیدا می کرد و راه های ترانزیتی به روی تاجران باز نمی شد امکان به بحران رفتن وضعیت اقتصادی و تجاری افغانستان بسیار زیاد بود.

آقای پسرلی تصریح می کند که در جریان بسته بودن بنادر شمال، قیمت های مواد نفتی و مواد اولیه به گونه نگران کننده ای افزایش یافته بود که با باز شدن مجدد این بنادر تا یک ماه دیگر قیمت ها از گذشته هم پایین خواهد آمد.

سخنگوی اتاق تجارت و صنایع می افزاید که تلاش ها برای از سر گیری انتقالات کالاهای تجاری جریان دارد و به زود ترین فرصت، کار واردات ـ صادرات دوباره آغاز می شود.

وی خاطر نشان ساخت؛ مواد نفتی که از کشورهای ترکمنستان و ایران وارد می شد ذخیره شده و برای انتقال آن به افغانستان آمادگی گرفته می شود .

صیام الدین پسرلی علاوه کرد؛ مواد خوراکه که امکان فاسد شدن آن ها به مراتب بالاتر است در سردخانه ها و یخچال ها در این مدت نگهداری شده است.

این در حالی است که بنادر حیرتان ، آقیینه و شیرخان بندر که در سمت شمال کشور قرار دارند به مدت ۲۱ روز به دلیل اعتراضات مردم در ارتباط به برگشت جنرال دوستم و رهای نظام الدین قیصاری به روی تاجران مسدود شده بود که به روز دوشنبه با آمدن معاون اول ریاست جمهوری دوباره به روی تاجران گشوده شد.

خسارت میلیونی سکتور خصوصی ناشی از انسداد بنادر شمال

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد