خشونت-علیه-زنان-کاهش-یافته؛-اما-کافی-نیست

رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی می‌گوید؛ میزان خشونت علیه زنان در کشور کاهش یافته، اما کافی نیست و باید نهادهای دولتی و نظام عدلی و قضایی تلاش کنند تا خشونت ریشه کن شود.

به گزارش افغان خبر؛ داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی امروز (چهارشنبه 12 عقرب) در کنفرانس "پیش به سوی افغانستان عاری از فساد اداری و خشونت علیه زنان" گفت؛ مردم افغانستان یک دوره خشونت سیستماتیک را سپری کرده اند و ریشه کن کردن این نوع خشونت از کشور کاری دشوار است و باید همه نهادهای دولتی و مردم همکاری کنند تا این پدیده شوم محو شود.

عبدالله عبدالله گفت؛ هر روز ده‌ها جوان در کشور کشته میشوند و دلیل ان فساد گسترده در ادارت دولتی است و تا زمانی که فساد از نهادهای دولتی ریشه کن نشود وضعیت کشور بهتر نخواهد شد.

رئیس اجراییه بیان داشت؛ آزار و اذیت زنان در کشور به یک امر رایج تبدیل شده و زنان در ادارات دولتی و در خیابان‌ها مورد آزار قرار می‌گیرند. او افزود؛ بد دادن یا به جرم یک فرد، فرد دیگر را قربانی کردن بین مردم به یک امر عادی تبدیل گردیده و این ظلم است که به جرم یک فرد، فرد دیگر محکوم و قربانی شود.

داکتر عبدلله از دادستان کل کشور خواست که با ظلم و ستم مبارزه کند.

رئیس اجراییه گفت؛ خشونت به گونه گسترده علیه زنان در جامعه صورت می‌گیرد و زمانی که زنان برای دادخواهی به نظام عدلی و قضایی مراجعه میکنند در این نهاد ها خشونت های بیشتری بر آنها اعمال میشود.

 باید دادستان‌های کشور از فساد مبرا شود و اگر نه مردم به انها اعتماد نخواهند کرد.

از سوی دیگر سیما سمر رئیس دفتر کمیسیون مستقل حقوق بشر در کابل گفت؛ خشونت از 40 سال به این سو به یک امر عادی تبدیل شده و مردم عادت کرده اند که خشونت کنند.

خانم سمر گفت؛ شورای امنیت قانون حقوق بشری در جهان می‌سازد و دیگر کشورها را به رعایت ان تشویق میکند اما اولین بار این قانون از سوی خود این شورا نقض میشود.

رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر بیان داشت؛ در افغانستان دختر و زن تبدیل به یک جنس فروشی شده است و هر کس پول بیشتر داشته باشد دختر و زن بیشتر در اختیار دارد. 

فساد اداری و خشونت علیه زنان، در این کشور سبب شده است که افغانستان به یکی از فاسدترین کشور جهان شناخته شود.

 

 

 

خشونت علیه زنان کاهش یافته؛ اما کافی نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد