خشکسالی-درصد-مزارع-کشاورزان-سرپل-را-از-بین-برده-است

مسوولان ریاست زراعت در ولایت سرپل می‌گویند که به دلیل بارش باران‌های بی موقع و خشک‌سالی، ۶۰ درصد از مزارع للمی و ۱۵ درصد مزراع آبی در این ولایت از بین رفته است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقادر وحدت، رییس زراعت سرپل می‌گوید که به‌دلیل بارش بی‌وقت باران‌های موسمی، ۱۵ درصد کشت‌زارهای آبی شامل گندم و جو در مرکز سرپل از بین رفته است.

او گفت که کشت‌زارهای للمی در ولسوالی‌های صیاد و سوزمه‌قلعه‌ی این ولایت ۶۰ درصد و در ولسوالی‌های سانچارک و گوسفندی ۴۰ درصد مزارع گندم و جو خشکیده و از بین رفته است.

وحدت افزوده که امسال در سرپل ۲۴۹ ملی‌متر باران و ۶.۵ سانتی متر برف باریده در حالی‌که مقدار بارندگی در سال گذشته ۲۱۷ ملی‌متر باران و ۴۹ سانتی‌متر برف ثبت شده بود.

او گفت که این ریاست به‌منظور مقابله و جبران خشک‌سالی ۱۳۰۹ متریک تن گندم را در برنامه‌ی کار در مقابل غذا برای نیازمندان توزیع کرده است.

رییس زراعت سرپل بیان کرده که با همکاری مؤسسه سو (SOU) برای دوهزار دهقان در ولایت سرپل ۱۰۰ تن تخم بذری اصلاحشده و ۱۰۰ تن کود یوریای سفید نیز توزیع کرده‌اند.

این در حالی است که در نتیجه خشکسالی و بیکاری در کشور، فقر و گرسنگی گسترش یافته است. سازمان‌های بین‌المللی از گسترش فقر در افغانستان هشدار داده اند.

خشکسالی 60 درصد مزارع کشاورزان سرپل را از بین برده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد