خشکسالی-و-تاثیر-مخرب-آن-در-ولایت-کشور

مسوولان حوزه دریای کابل می گویند که ولایت های غور، بادغیس، جوزجان، نیمروز، فاریاب، هرات، ننگرهار ودایکندی بیشترین خسارات خشکسالی را امسال تجربه کردند.

به گزارش افغان نیوز: معروف مسیر، رییس حوزه دریای کابل، روز پنج شنبه( 4 اسد) به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ با این که تلفات جانی از خشکسالی امسال در دست نیست اما خسارات شدید در بخش های مزارع و مواشی مردم در ولایات، نگرانی های زیادی را درپی داشته است.

وی تصریح نمود؛ هرچند خشکسالی یک پدیده جهانی است اما افغانستان به دلیل عدم امکانات و استفاده نا درست ازآب، بیشترین خسارات را تجربه می کند.

رئیس حوزه دریای کابل اظهار داشت که  افغانستان هنوز هم آبیاری مزارع را به روش سنتی انجام می دهد به همین دلیل بیشترین آب دربخش زراعت و مالداری به مصرف می رسد.

 آقای معروف مسیر خاطرنشان ساخت که خطرات ناشی از کم آبی و خشکسالی امسال در افغانستان کمر شکن و تهدید جدی خصوصا برای دهاقین محسوب می شود.

وی اظهار داشت که صرفه جوی درآب، نوع کشت ( محصولاتی که مصرف آب کمتری داشته باشد) و همچنان تدابیر برای ساختار زیربنایی از جمله نکات کاهش خطرات خشکسالی در کشور پنداشته می شود.

رئیس حوزه دریای کابل افزود؛ با آمارهای بلند آلودگی آبها در افغانستان موافق نیست اما آلودگی آب ها در شهرهای پرنفوس کشور قابل پیش بینی است.

آقای مسیر همچنان علاوه کرد که در مورد مصرف آب در موتر شوی ها، حمام ها و نیز واترپاک های که به تازگی در افغانستان رایج شده است، نیز توجه جدی صورت می گیرد.

خشکسالی و تاثیر مخرب آن در 20 ولایت کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد