خمس-و-زکات-کشورهای-اسلامی-به-افغان‌ها-اختصاص-یابند

جمعیت هلال احمر افغانی «سره‌میاشت» ضمن درخواست کمک از جامعه جهانی، اعلام کرد که اگر کشور های اسلامی خمس و زکات شان را برای افغانستان جمع آوری کنند؛ دیگر هیچ ناداری در این کشور وجود نخواهد داشت.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی مطیع الحق، سرپرست جمعیت هلال احمر افغانی، امروز دوشنبه( 25، میزان ) در مراسمی تحت عنوان «هفته فرهنگی و عنعنوی» گفت که کشورها نباید کمک‌های بشردوستانه شان را برای مردم افغانستان در این شرایط سخت متوقف نمایند. 

به گفته وی؛ هرچند افغانستان همواره با فقر، خشکسالی و بیکاری مواجه بوده اما این روند امسال به مراتب افزایش یافته است. بنابراین، کشور ها به منظور دستگیری از نیازمندان، به این نهاد کمک کنند.

مطیع الحق گفت که فعالیت‌های موثر و رضاکارانه‌ی این نهاد ملی در کمک رسانی به متضررین سیلاب‌ها، بیجا شدگان داخلی، مصدومین منازعات و انتقال اجساد طرفین جنگ قابل تقدیر بوده و پس از این نیز باید مورد حمایت قرار گیرد.

در همین حال، نورالله نوری، سرپرست وزارت سرحدات و قبایل جمعیت هلال احمر را یک نهاد بی‌طرف خوانده، گفت که همه کشور ها از مشکلات افغانستان آگاه هستند و جامعه جهانی باید به این نهاد کمک نماید. وی تصریح کرد: کمک‌های که به این نهاد صورت گرفته بسنده نیست و انتظار می‌رود که کمک‌های بشردوستانه بیشتر صورت گیرد.

آقای نوری بیان کرد که اگر کشور های اسلامی خمس و زکات شان را برای افغانستان جمع آوری کنند؛ دیگر هیچ ناداری در این کشور وجود نخواهند داشت.

از سوی هم، رابرتا، نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ در افغانستان گفت: این نهاد با وجود چالش‌ها و مشکلات، خدمات بشردوستانه در این کشور بدون تعصبات قومی، مذهبی و نژادی انجام داده اند.

وی افزود: کارمندان رضاکار این نهاد تلاش دارند تا خدمات بشردوستانه را به تمام مردم انجام دهند. چنانچه در جنگ‌ها قربانیان را به خانواده‌های شان تسلیم کردند.

وی تصریح کرد که از آغاز سال مالی تاکنون یک میلیون دالر به این نهاد داده شده و جمعیت هلال احمر همواره آماده کمک به خانواده های بی بضاعت و آسیب دیدگان است.

گفتنی است که هفته مخصوص جمعیت هلال احمر افغانی، یکی از منابع عایداتی این نهاد است که همه ساله  در اخیر ماه میزان آغاز می‌شود.

خمس و زکات کشورهای اسلامی به افغان‌ها اختصاص یابند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد