خوش‌بینی-نسبت-به-رشد-اقتصادی-افغانستان

شماری از مسوولان با ابراز خوش‌بینی می گویند که میزان رشد اقتصاد کشور در دوران حکومت وحدت ملی افزایش یافته و افغانستان از وابستگی کامل خارج شده است.

به گزارش افغان نیوز: خان جان الکوزی، معاون اتاق تجارت و صنایع امروز سه شنبه(7، حوت) در نمایشگاه " کار و تحصیل" گفت که هرچند ناامنی و جنگ عمده ترین مانع سد راه رشد اقتصادی افغانستان محسوب میشود اما رشد اقتصاد کشور در دوره حکومت وحدت ملی خوب بوده و افغانستان از وابستگی کامل خارج شده است و اکنون راه های متعددی برای صادرات و واردات باز شده است.

وی افزود؛ اکنون زنان هم می توانند نقش برجسته در رشد اقتصادی داشته باشند و ۳۵ درصد آنان در کار قالین بافی مصروف اند و قالین افغانی در جهان از اعتبار بلندی برخوردار می باشد.

الکوزی گفت: اتاق تجارت و صنایع تلاش می کند تا زمینه کار برای خانم ها را فراهم کند. چنانچه صادرات امسال کشور حدود یک میلیارد دالر تخمین شده و این رقم در سال های آینده افزایش خواهد یافت.

به باوری وی؛ نبود زیربنا باعث شده که در افغانستان کار وجود نداشته باشد و سرمایه گذاران نتوانند در داخل کشور سرمایه گذاری کنند. بنابراین کارخانه داران تلاش دارند تا زمینه کار برای بانوان شاغل را فراهم کنند؛ زیرا زنان افغان از توانایی بلندی در عرصه های مختلف برخوردار اند.

اما باید در نظر داشته باشیم که زمینه کار تنها در مراکز شهرهای بزرگ فراهم است و باید تلاش صورت گیرد تا فرصت کاری برای زنان روستاها نیز فراهم گردد.

داکتر کمال سادات، معیین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: زنان نباید نقش سمبولیک در کار و تجارت داشته باشند و باید به شکل واقعی زمینه تجارت برای شان فراهم گردد.

از سوی هم، جوانان با وضعیت خراب اقتصادی نمیتوانند تحصیل کنند و معیین جوانان با همکاری دانشگاه های خصوصی زمینه تحصیل رایگان و با تخفیف ویژه را فراهم می کنند.

در این نمایشگاه زمینه ثبت نام ۱۰ هزار متقاضی کار فراهم است که بعد از ثبت نام تصمیم گرفته میشود تا افراد واجد شرایط را در ادارات دولتی و غیردولتی معرفی شوند.

خوش‌بینی نسبت به رشد اقتصادی افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد