خیمه-ها-را-برداشتند،-اما-تنش-های-قومی-پابرجاست

نیروهای امنیتی، حوالی ساعت دوازده امشب، خیمه های معترضین را که در مرکز شهر غزنی برپا شده بود، برچیدند، اما تنش ها بر سر " آب " میان اهالی قریه های نیخته و شیر آباد ولسوالی قره باغ ولایت غزنی هنوز ادامه دارد.

به گزارش افغان نیوز: قضیه حقوقی تقسیم آب میان اهالی دو قریه "نخته و شیر آباد" ولسوالی قره باغ ولایت غزنی از چند سال بدینسو، بیش از چندین کشته و زخمی بر جا گذاشته است. حدود چهار روز می شود که اهالی این قریه با نصب خیمه های اعتراضی در مسیر راه ها، خواهان رسیدگی به حقوق شان شده اند.

سمونمل رمضان محسنی، آمر امنیت قومندانی امنیه غزنی گفت: امشب حوالی ساعت 12، خیمه های معترضین اهالی قریه شیر آباد ولسوالی قره باغ را از مرکز شهر برداشته شده اما در مسیر شاهراه پا برجا است. در حال حاضر راه های مناطق حیدر آباد، شهرک مهاجرین و امیر محمدخان که توسط معترضین از روز گذشته بدینسو مسدود بود، باز شده است.

از سوی هم، معترضین می گویند: نیروهای امنیتی امشب بسوی معترضین شلیک نموده‌اند، خمیمه های مان را به آتش کشیده اند و ۳ نفر زخمی شده که فعلا در شفاخانه بستر هستند.

با این حال، نیروهای اردوی ملی می گویند: معترضین تیراندازی کردند که با شلیک های هوایی ما پاسخ داده شده است.

با برداشته شدن خیمه های تحسن معترضین از بعضی نقاط شهر، تا کنون شاهراه کابل_قندهار بروی مسافرین مسدود است و مردم از این وضعیت به تنگ آمده اند.

اختلافات بر سر "حق آبه" میان باشندگان قریه های نیخته و شیر آباد ولسوالی قره باغ ولایت غزنی از سالها به اینسو جریان دارد، با آنکه تلاش های برای حل این اختلافات صورت گرفته و چندین جرگه مردمی به همین منظور دایر گردید اما در اثر مداخله از سوی برخی حلقات به نتیجه مطلوب نرسیده است.

خیمه ها را برداشتند، اما تنش های قومی پابرجاست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد