دانش-اختلاف-بر-سر-قانون-حمایت-از-کودکان-باید-حل-شود

معاون دوم ریاست‌جمهوری کشور می‌گوید که اختلاف در مورد «قانون حمایت از کودکان» در مجلس نمایندگان جزئی است و مجلس باید با حل این اختلافات، قانون را به تصویب برساند.

به گزارش افغان نیوز: سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری امروز (پنج‌شنبه، ۱۲ جدی) طی یک نشست خبری در کابل گفت؛ «نکته‌های مهم برای اختلاف نیست، اما یک جزئی از یک مواد آن (قانون حمایت از کودکان) در حد اختلاف مورد نظر می‌باشد.»

در همین حال او از اعضای مجلس خواست که این اختلافات را با تفاهم حل کنند تا این قانون به تصویب برسد.

آقای دانش همچنان در بخشی از صحبت‌هایش گفت که در افغانستان از نگاه بستر حقوقی در مورد کودکان، گام‌های مهمی برداشته شده اما به دلیل فقر و سطح پایین معیشتی مردم و جنگ، این قوانین کم‌تر عملی شده است.

معاون دوم ریاست‌جمهوری کشور در حالی خواستار تصویب قانون حمایت از کودکان از سوی مجلس نمایندگان شده است که تصویب این قانون به‌خاطر اختلاف اعضای مجلس روی یک ماده‌ی آن در مورد تعیین سن کودکان بی‌اعتبار شد.

قانون حمایت از کودکان در تاریخ ۱۸ قوس از سوی نمایندگان مجلس تصویب شد. این قانون اما در نشست‌های بعدی این مجلس جنجالی و در تاریخ ۳۰ قوس بی‌اعتبار اعلام شد.

سن کودکان در این قانون از چند سال به این طرف از موارد اختلافی میان نمایندگان مجلس بوده است. در ماده‌ی سوم این قانون گفته شده که کودک «کسی است که سن ۱۸ سالگی را تکمیل نکرده باشد.»

مخالفان این طرح می‌گویند که این ماده‌ی قانون حمایت از کودکان در مغایرت با شریعت اسلامی می‌باشد؛ اما موافقان می‌گویند که هیچ ماده‌ای در آن در مغایرت با ارزش‌های دینی نمی‌باشد و این قانون برای مصونیت کودکان در نظر گرفته شده است.

موافقان قانون معتقدند که مخالفان قانون حمایت از کودکان، مکلفیت‌های دینی و مدنی در مورد سن کودکان در این قانون را باهم خلط کرده‌اند.

دانش: اختلاف بر سر قانون حمایت از کودکان باید حل شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد