دانشگاه-ها-باید-به-فایبر-نوری-وصل-گردند-

در نشستی به منظور بهبود کیفیت تحصیلات عالی رئیس جمهور کشور تاکید کرد که باید تمام دانشگاه های افغانستان به فایبر نوری وصل گردند.

به گزارش افغان نیوز: نشستی به منظور بحث روی کیفیت تحصیلات عالی روز گذشته به ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور در ارگ دایر گردید.

فریده مومند وزیر تحصیلات عالی در مورد دست آورد ها و فعالیت های علمی این وزارت طی سال گذشته در بخش های مختلف به ویژه تکنالوژی معلوماتی، انسجام اموراکادمیک، امتحانات کانکور و ارتقای کیفیت و اعتبار دهی به نهاد های تحصیلی دولتی گزارش داد.

وی دست آورد های وزارت تحصیلات عالی را در بخش های اتصال دانشگاه ها به فایبرنوری، ایجاد مراکز آی تی، تجهیز وسایل تکنالوژی و شبکه، افزایش ظرفیت انترنت و ایجاد اداره سیستم معلومات برشمرد.

وزیر تحصیلات عالی همچنان افزود که در بخش تقنین و انکشاف موسساتی، تحقیق، نصاب درسی، تحصیلات فوق لیسانس، تطبیق سیستم کنترل، انکشاف ویب سایت عمومی برای پوهنتون ها، نهایی سازی پالسی ولوایح آموزشی و ترتیب پلان برای سال 1396 دست آورد های رقم خورده این وزارت است.

مومند خاطرنشان نمود که وزارت تحصیلات عالی در تلاش است افرادی را حذب نماید تا در مصرف بودجه شفافیت و معقولیت تضمین گردد. او گفت که در بخش لابرتوار، کتاب خانه، ارتقای ظرفیت استادان و مبارزه با فساد توجه شده است.

رئیس جمهورغنی گفت که تهداب خوبی در عرصه تحصیلات عالی کشور گذاشته شده است و شورای عالی قوای بشری ایجاد میشود که روی مسایل مهم تصمیم گیری خواهد کرد.

وی از برخی پیشترفت های وزارت تحصیلات عالی تشکری کرده گفت که باید دیدگاه واضح در عرصه تحصیلات عالی به وجود آید.

رئیس جمهور علاوه کرد که در سال جاری برای وصل شدن به فایبر نوری مانع دیده نمیشود و همه دانشگاه ها باید به فایبر نوری وصل شوند. وی اظهار داشت که به لیلیه های محصلین توجه بیشتر صورت گیرد.

رئیس جمهورغنی بیان داشت؛ هر اقدامی که منجر به افزایش و ارتقای کیفیت تحصیلات عالی گردد، حکومت از آن حمایت میکند. وی به وزارت تحصیلات عالی هدایت داد که طرف واضح را برای بهبود بیشتر وضعیت تحصیلات عالی ترتیب نموده تا بر اسا آن اقدامات حمایتی صورت گیرد.

دانشگاه ها باید به فایبر نوری وصل گردند.

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد