دانش‌آموزان-باید-از-فرهنگ-غربی-دور-نگهداشته-شوند

رهبری وزارت معارف از تمامی معلمان کشور خواست که دانش‌آموزان را با روحیه اسلامی، وطنی دوستی و افغانی تربیت کرده و آنها را از فرهنگ و سنت‌های غربی دور نگهدارند.

به گزارش افغان نیوز؛ سید آغا، معین تعلیمات اسلامی وزارت معارف، دیروز سه‌شنبه(۱۳، میزان) در مراسم گرامی‌داشت از روز جهانی معلم، گفت که نقش معلم در جامعه عامل توسعه و شکوفایی کشور است.

وی افزود: «دوره جاهلیت پیش از اسلام با ظهور دین مبین اسلام ختم شد و ۱۴۰۰ سال قبل نقش معلم در جامعه متجلی گردیده و جایگاه والای خود را بدست آورد. در آن زمان، برای اسیران گفته می‌شد؛ کسی‌که یک مسلمان بی‌سواد را آموزش علم بدهد، از بند آزاد می‌شود.»

معین تعلیمات اسلامی وزارت معارف، گفت که تعلیم و نقش معلم در آن زمان یکی از ارزش‌های بزرگ دین مقدس اسلام محسوب می‌شد.

سید آغا خطاب به معلمان گفت: فرزندان کشور را با روحیه اسلامی، افغانی و وطن دوستی تربیت کرده و آنها را از فرهنگ و سنت‌های غربی دور نگهدارید.

در همین حال، مولوی احسان الله خطاب، رئیس معارف شهر کابل در این مراسم گفت:  ما امسال روز معلم را در شرایطی تجلیل می‌کنیم که استقلال کشور مان را از یک طاغوت بزرگ دنیا بدست آوردیم.

همچنان موصوف به جایگاه معلم اشاره نموده، معلم را همانند مشعلی خواند که خود می سوزد  اما به دیگران روشنایی می‌بخشد.

مولوی عبدالخالق، معین تضمین کیفیت وزارت معارف نیز معلمان را وارثین پیامبر بزرگوار اسلام، حضرت محمد یاد کرده و اطمینان داد که  برای بهبود وضعیت زندگی معلمین در حد توان تلاش خواهد کرد.

همچنان در بیانیه سرپرست وزارت معارف در پیوند به روز جهانی معلم، آمده است که خدمات آموزشی به صورت متوازن در سراسر کشور گسترش می‌یابد.

وزارت معارف از معلمان خواسته که فرزندان افغانستان را به روحیه اسلامی و افغانی تربیت نمایند، زیرا ما آینده تابناک افغانستان را تضمین نموده و در زمان اندک به قله‌های بلند ترقی و پیروزی گام خواهیم نهاد.

همچنان سرپرست وزارت معارف از معلمان خواست تا اطفال را از فرهنگ و سنت‌های بی‌گانه دور نگهدارند تا بار دیگر شکار بی‌گانگان نه شوند.

سرپرست وزارت معارف تصریح کرد: ما در میدان دفاع از سرزمین ثابت کردیم که هیچ قدرت دنیا نمی‌تواند برنامه‌های شان را بالای ما تحمیل کند و در بخش آموزش و تعلیم نیز نشان خواهیم داد.

این درحالی است که با ر‌وی‌کار آمدن حکومت طالبان، بسیاری از دانش‌آموزان دختر از رفتن به مکتب بازمانده و طالبان در این مورد می‌گویند که هنوز شرایط کافی برای آنان فراهم نشده است.

دانش‌آموزان باید از فرهنگ غربی دور نگهداشته شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد