در-بهار-پیش-رو؛-میلیون-اصله-نهال-غرس-می-گردد

وزارت زراعت، ریاست سرسبزی شهرداری کابل و اداره ملی محیط زیست افغانستان از تولید بیش از ۲۰ میلیون اصله نهال در سراسر این کشور خبر میدهند که تمامی آن آماده غرس می باشند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت زراعت آبیاری و مالداری افغانستان می گوید که حدود 80 درصد از مجموع 20 میلیون نهال در بهار سال پیش رو توزیع می گردد که از این میان 1.6 میلیون اصله نهال را وزارت زراعت تولید کرده است.

اکبر رسمتی، سخنگوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری گفت: هدف از غرس نهال ایجاد سرسبزی در افغانستان می باشد تا از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری شود.

سخنگوی وزارت زراعت بیان داشت: کمپاین نهال شانی در بخش های گرمسیر افغانستان از 15 دلو شروع شده است اما این روند در ولایت های سرد سیر این کشور از 15 حوت آغاز شده و تا 15 حمل سال آینده جریان خواهد داشت.

درهمین حال جلال الدین ناصری، رئیس حفاظت از میراث های طبیعی اداره ملی حفاظت از محیط زیست افغانستان گفت: برای ایجاد سرسبزی در شهرهای افغانستان چندین نهاد دولتی به گونه مشترک کار می کنند تا با ایجاد کمربندهای سبز در شهرهای بزرگ، از آلوده گی هوا کاسته شود.

آقای ناصری تاکید کرد: ادارات دولتی برنامه ای را روی دست گرفته است که به اساس آن، نهال های در کابل کاشته خواهد شد که ذرات معلق در هوای کابل را به خود جذب کند و از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری کند.

از سوی هم، نجیب الله الکوزی، رئیس سرسبزی شهرداری کابل در این مورد گفت: امسال حدود 500 هزار نهال در 22 ناحیه کابل و در جاهای مشخص از سوی این نهاد غرس می گردد.

الکوزی بیان داشت:  ریاست سرسبزی کابل برنامه های خوب برای مراقبت و آبیاری از نهال ها نیز برای سال آینده روی دست دارد.

طاهره یکی از باشندگان کابل می گوید: هر ساله هزاران نهال در ولایت مختلف افغانستان غرس می گردد اما ادارات زیربط در قسمت نگهداری از آن بی توجه اند که در نتیجه سبب از بین رفتن این نهال ها می گردد.

این درحالی است که شمار زیادی از نهاد های دولتی و خصوصی در بهار هر سال دست به غرس نهال در جاهای مختلف می زنند اما عدم مراقبت باعث می شود که تا سال آینده تعداد زیادی از آن خشک شوند.

در بهار پیش رو؛ 20 میلیون اصله نهال غرس می گردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد