در-زندان-ولایت-هرات-اتباع-«ایران-و-پاکستان»-محبوس-هستند

هشت تبعه «پاکستان و ایران» در زندان مرکزی ولایت هرات در حبس هستند که پرونده های جرمی شان تحت بررسی دادستانی و دادگاه این ولایت می باشد.

پرونده های جرمی اتباع ایرانی و پاکستانی در حالی از سوی نهادهای عدلی و قضایی ولایت هرات بررسی می شود که چندی پیش نیز بیش از (۲۰۰) زندانی افغانی از زندان های کشور ایران به زندان مرکزی این ولایت منتقل شدند.

جنرال عبدالله عزیزی٬ مدیر زندان مرکزی ولایت هرات در گفتگوی ویژه به افغان خبر می گوید: از جمله این اتباع شش تن شان از کشور ایران بوده و دو فرد دیگر آنها از پاکستان میباشند.

به گفته او طبق برنامه های کشور ایران – افغانستان قرار شد که زندانیان افغانی و ایرانی بقیه حبس خود را در کشور شان سپری کنند.

او افزود که از شش زندانی ایرانی در زندان مرکزی هرات دو تن شان با هماهنگی نهادهای عدلی و قضایی و نیروهای امنیتی این ولایت روانه کشور شان شدند.

این مقام علاوه می کند چهار ایرانی دیگر در حال حاضر پرونده های جرمی شان تحت بررسی نهادهای مربوطه قرار دارد و بعد از سپری این موضوع به کشور شان می روند.

آقای عزیزی بیان می دارد گزارش های به دست آمده نشان می دهد که دو تبعه دیگر در زندان هرات پاکستانی میباشند.

وی می افزاید نیروهای کشفی و امنیتی ولایت هرات برای روشنایی این قضیه تحقیقات شان را آغاز کرده اند٬ تا سرنخی در وصف این موضوع به دست بیاورند.

در همین حال زندانیان افغانی که از کشور ایران به زندان هرات انتقال یافته اند می گویند تناسب به زندان های ایران خاک کشورمان بوی دیگری دارد.

آنان گفته اند مشکلات زیادی در زندان های ایران وجود داشت٬ اما این وضع در زندان مرکزی ولایت هرات نیست.

به گفته آنها با این وجود برنامه اصلی شان این بوده تا حبس خود را سپری کنند و به آغوش خانواده بر گردند.

همچنین محمد سلطانی٬ آگاه امور در ولایت هرات گفت که روند انتقال زندانیان افغانی – ایرانی به کشورشان می تواند به پرونده های جرمی شان بهتر رسیدگی شود.

او می گوید تا زمانی اتباع ایرانی و افغانی در کشورهای شان حضور نداشتند٬ با مشکلات زیادی از جمله عدم بررسی و ارزیابی پرونده شان٬ آزار اذیت و... مواجه بودند.

آقای سلطانی می افزاید اگر در آینده این روند ادامه داشته باشد٬ باید گفت که دوست خوبی در عرصه های گوناگون بین کشور ایران و افغانستان به بار خواهد آمد.

گفتنی است در حال حاضر در زندان مرکزی ولایت هرات هیچ بانوی اتباع خارجی حضور ندارد.

در زندان ولایت هرات اتباع «ایران و پاکستان» محبوس هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد