در-سال-جاری-از-حیف-و-میل-میلیارد-افغانی-جلوگیری-شده-است

محمد آصف احمد زوی، سخنگوی اداره عالی بررسی میگوید که در سال جاری به تعداد ۴۰ پروژه بانک جهانی به‌شمول صندوق کمکی برای بازسازی افغانستان (ARTF) بازرسی شده است که دراین بازرسی ها از حیف و میل ۵ میلیارد افغانی جلوگیری شده است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: محمد آصف احمد زوی، سخنگوی اداره عالی بررسی  امروز ( شنبه 20 دلو) در یک کنفرانس خبری در کابل گفت: اداره عالی بررسی از در سال جاری اخیر از حیف و میل 5 میلیارد افغانی جلوگیری کرده است.
آقای احمدزوی گفت: در بررسی این اداره 17 دوسیه سوء استفاده از دارایی‌های عامه که در برگیرنده 552 میلیون افغانی و2 میلیون دالر است، مورد بررسی قرار گرفته است که این دوسیه ها به دادستانی کل فرستاده شده است که مظنونین این 17 دوسیه برخی مقام‌های دولتی از جمله وزیران، معاونین وزارتخانه ها  و والی‌ها را شامل می شوند.
احمدزوی اطمینان داد که فعالیت‌های اداره عالی بررسی به گونه بی‌طرفانه، غیر سیاسی و مسلکی، در پرتو قوانین نافذه کشور صورت گرفته است.
گفتنی است که اداره عالی بررسی، یگانه نهاد بازرسی کننده امور مالی و حساب ادارات بودجوی مرکزی و محلی، شهرداری‌ها، تصدی‌ها، شرکت‌های دولتی به شمول نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در خارج از کشور است که بررسی رعایت قوانین و مقررات، بررسی عملکرد و بررسی حساب قطعیه دولت را به شکل مستقلانه و بی‌طرفانه انجام می‌دهد

 

در سال جاری از حیف و میل 5 میلیارد افغانی جلوگیری شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد