در-سال-جاری-کمبود-برق-در-کابل-بیشتر-احساس-میشود

مجلس نمایندگان از قطع و وصل شدن برق در شهر کابل شکایت دارد و اعضای آن می‌گویند؛ که کمبود برق در سال جاری نسبت به سال های گذشته بیشتر گردیده است.

 به گزارش افغان خبر؛ مجلس نمایندگان با انتقاد از شرکت برشنا می‌گوید؛  قطع و وصل برق در شهر کابل نسبت به سال های گذشته ده برابر افزایش پیدا کرده است و این مشکل باید به زودی حل شود.

نمایندگان مجلس می‌گوید؛ با وجودیکه شرکت برشنا هزینه هنگفتی را در بدل ارائه خدمات برق رسانی از مردم اخذ میکند اما در تامین برق باشنده گان شهر کابل ناکام بوده است.

عبدالودود پیمان عضو مجلس نمایندگان گفت: در شهر کابل حدود 6 میلیون تن زندگی میکند و قطع و وصل شدن برق در چنین شهر مهم باید حل شود. او از مسئولان شرکت برشنا خواست که در مورد این مشکل به مجلس نمایندگان باید پاسخ دهند.

آقای پیمان افزود که قطع و وصل برق در شهر کابل نسبت به سال‌های گذشته ده برابر افزایش یافته است.

غلام حسین ناصری دیگر عضو مجلس نیز گفت: "شرکت برشنا به عنوان یک شرکت مافیایی پول های زیادی را در چند سال گذشته به مصرف رسانده است ولی در بخش ارائه خدمات برق رسانی به مردم به ویژه در فصل زمستان ناکام بوده است".

آقای ناصری افزود، قطع و وصل برق در آستانه فرا رسیدن فصل سرما، در حالی که قیمت سایر مواد سوختی مانند نفت، گاز و چوب هم افزایش یافته برای مردم فقیر کشور به ویژه برای باشندگان شهر کابل طاقت فرسا است.

او از مجلس نمایندگان خواست که در مورد ارائه خدمات برق رسانی و بالا رفتن بهای سایر مواد سوختی مسوولان زیربط را مورد بازپرسی قرار دهد.

این در حالی است که قطع و وصل برق در آستانه فصل سرما شکایت های زیادی از باشنده گان شهر کابل را نیز به بار آورده است.

اما شرکت برشنا می گوید که در فصل سرما مصرف برق بالا می رود و به همین دلیل این شرکت مجبور است که برق شهر کابل را سهمیه بندی کند.

با این روش، برق تمامی بخشهای شهر کابل به شکل نوبتی یعنی در ۲۴ ساعت، ۶ تا ۸ ساعت قطع می شود.

پیش از این شرکت برشنا گفته است که وضعیت برق کابل تا ۲۰۱۸ به همین گونه ادامه خواهد یافت.

هم اکنون بیشترین نیازمندی برق مردم افغانستان از برق وارداتی تامین می‌گردد.

در سال جاری کمبود برق در کابل بیشتر احساس میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد