در-مرحله-سوم-برنامه-کاریابی؛-برای-بیش-از-۷۶-هزارنفر-زمینه-اشتغال-فراهم-می-گردد

وزارت احیا و انکشاف دهات با اعلام مرحله سوم برنامه کاریابی بیان کرد که تا چند ماه دیگر برای هفده هزار و دویست نفر زمینه کار مساعد میشود.

به گزارش افغان خبر: پیش از این دو مرحله برنامه کاریابی  انجام شده است و مرحله سوم این برنامه برای 6هزارو 2 صدو 67 شورا مربوط به 77 ولسوالی در 9 ولایت، تطبق میشود.

اکبر رستمی سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات در نشست خبری امروز سه شنبه (27میزان) گفت که این پروژه در ولایت های ( بدخشان، دایکندی، غزنی، هلمند، کابل، کاپیسا، لوگر، نمیروز، نورستان، پکنیا، پکتیکا، پنجشیر، پروان، سرپل، ارزگان، میدان وردگ و زابل) تطبق میگردد.

سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات میگوید  هزینه مجموعی مرحله سوم برنامه کاریابی 2.7 میلیارد افغانی می‌باشد که توسط کشورهای آمریکا و بریتانیا پرداخت شده است.

رستمی در ادامه گفت برای اجرای این پروسه انجنیران و کارمندان استخدام شده و کارمندان آموزش‌های لازم را دیده اند.

به گفته اقای رستمی وزارت احیا و انکشاف دهات تلاش دارد برای 295 هزار تن از مردم فقیر و بیکار زمینه اشتغال فراهم نماید.

سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات میگوید قرار است این پروژه در ماه مارچ 2017 در 19 ولایت آغاز گردد، وی می افزاید که این پروژه‌ها سبب میگردد تا برای مردمان فقیر و بیکار اشتغال زایی کوتاه مدت به میان آید.

این مسئول وزارت احیا و انکشاف دهات افزود که از آغاز پروسه کاریابی تا کنون یک هزارو 600 تن از فارغان دانشگاه‌ها و جوانان نخبه زمینه‌های کاریابی دوامدار برایشان فراهم شده است.

این در حالی است وزارت احیا و انکشاف دهات در ماه قوس سال 1394 در 12 ولایت حدود چهارهزارو 100 پروژه راه اندازی کرد و در مرحله دوم این روند دوماه قبل در 1364 شورا برای پنج ولایت شروع شده بود.

 

در مرحله سوم برنامه کاریابی؛ برای بیش از ۷۶ هزارنفر زمینه اشتغال فراهم می گردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد