در-گزارش-قطعیه-وزارت-خانه-ها-شفافیت-وجود-ندارد

مسئولین وزارت مالیه میگویند که به دلیل کم‌کاری و ظرفیت پایین کارمندان، شماری از وزارت خانه ها در نوشتن گزارش قطعیه سال مالی شان به مشکل مواجه میشوند.

به گزارش افغان خبر: محمد آقا کوهستانی رئیس عمومی خزاین وزارت مالیه کشور در جلسه کمیته فرعی اقتصادی شورای وزیران بیان کرد که گزارش های قطعیه سال مالی وزارت خانه ها با مشکل مواجه است.

وی در باره چالش‌های قطعیه سال مالی ۱۳۹۵ گفت: شمار زیادی از وزارت‌خانه‌ها و سایر ادارات دولتی به دلیل عدم گزارش‌دهی به‌موقع، عدم استفاده از دفتر م -۳۸ و م-۲۰، ارزیابی نکردن عواید و مصارف ماهوار، عدم ثبت ارقام در ستون مربوط و ظرفیت پائین کارمندان در قعطیه آخر سال دچار مشکل می‌شوند.

آقای کوهستانی پیشنهاد کرد: برای حل مشکلات قطعیه ضرورت است که بخش تفتیش داخلی ادارات دولتی با بخش مالی همکاری کند، تفتیش پلانی را در نظر بگیرند و برنامه‌های آموزشی را برای کارمندان مالی دایر نمایند.

دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور پس از ارزیابی مشکلات و دیدگاه‌های اعضای کمیته فرعی اقتصادی شورای وزیران به تمام وزارت‌خانه‌ها و ادارات دولتی هدایت داد تا در باره حل مشکلات قطعیه، گزارش‌دهی به‌موقع و هماهنگی بیشتر با وزارت مالیه توجه نمایند و اقدامات لازم را در این زمینه روی‌دست گیرند.

در گزارش قطعیه وزارت خانه ها شفافیت وجود ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد