درآمد-۵۰-ملیاردی-از-اعمال-جریمه-بر-بلند-منزل‌ها

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که از اعمال جریمه بالای بلند منزل‌های خودسر تا پنجاه ملیارد افغانی به خزانه دولت واریز خواهد گردید.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز دوشنبه(۱۵، جدی) به سلسله نشست‌های "" در صفحه رسمی فسبوک‌اش نوشته است؛ هموطنان ما گفته اند که ساخت و ساز بلند منزل‌ها ادامه دارد، پس نتیجه تصامیم قبلی جلسات شش و نیم چه شد؟ 
وی در پاسخ به این پرسش می‌گوید که قرار است در همین هفته، لایحه اعمال جریمه‌های سنگین بالای ساختمان‌های غیر پلانی و خود سر نهایی گردد. ازینرو هرکسی که میخواهد بلند منزل بسازد باید آماده گی تادیه جریمه را داشته باشد. 
صالح گفت که تیم‌های بررسی ما مصروف جمع آوری معلومات راجع به تمام بلند منزل‌ها هستند. این سروی شامل، اسم مالک، موقعیت، تعداد منزل‌های غیر قانونی، حجم کار غیرقانونی، تخمین ارزش بلند منزل و تخمین جریمه می‌شود. 
معاون اول ریاست جمهوری تصریح کرد: بر اساس برآورد و تخمین‌های ابتدایی، گمان میبریم که از  مدرک اعمال جریمه بالای بلند منزل‌های خودسر تا  پنجاه ملیارد افغانی به خزانه داولت واریز خواهد گردید. 

به گفته صالح؛ مقام ریاست جمهوری بار بار تاکید داشته است که این پول باید در یک صندوق یا حساب  خاص جمع شده و دوباره برای انکشاف و بهبود وضعیت شهر کابل به مصرف رسد و ازآن برای بقیه کار های دولت استفاده نخواهد شد. پس بسازید اما آماده پرداخت باشید. 
این درحالی است که رهبری شاروالی‌کابل نظارت جدی بر ساختمان‌های که به شکل غیر قانونی و خودسرانه و خلاف مقرره ساختمان‌سازی، ساخته می‌شود، روی دست گرفته‌است.

درآمد ۵۰ ملیاردی از اعمال جریمه بر بلند منزل‌ها

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد