دستپاچگی-رییس-جمهور-غنی-از-پیامدهای-خشکسالی

رییس جمهور غنی از وقوع خشکسالی در ۱۶ ولایت کشور ابراز نگرانی کرده و از نهادهای کمک کنندۀ بین‌المللی خواست تا مساعدت‌های شان را در هماهنگی با حکومت به مناطق مربوط برسانند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در نشستی که به‌ منظور انسجام کمک‌های بشری در راستای مبارزه با خشک‌سالی در ارگ برگزار شده بود، گفت؛ خشکسالی در برخی از ولایات کشور به اندازه ای شدید می باشد که کمک های دولت برای جلوگیری از پیامد های ناگوار آن کافی نیست.

آقای غنی از وقوع خشکسالی در ۱۶ ولایت کشور و آسیب‌های ناشی از آن به مالداران ابراز نگرانی کرده، گفت که خشکسالی در ولایات فاریاب و جوزجان نسبت به ولایات دیگر، خسارت های زیادی را وارد کرده است.

رئیس جمهور غنی از همکاری نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به مناطق خشک‌سالی‌زده و سیلاب‌زده، قدردانی کرد و از نهادهای کمک‌کنندۀ بین المللی خواست تا مساعدت‌های خویش را در هماهنگی با حکومت به مناطق آسیب زده برسانند.

تدامیچی یاماموتو، نمایندۀ خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان در این نشست گفت که ما  این موضوع را به گونۀ جدی تعقیب می کنیم و نمایندگان خویش را به مناطق آسیب دیده اعزام کرده ایم و کمک های خویش را در هماهنگی با حکومت انجام خواهیم داد.

دستپاچگی رییس جمهور غنی از پیامدهای خشکسالی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد