دو-مرکز-صحی-و-سه-مکتب-در-بغلان-افتتاح-شد

یک مرکز ابتدایی صحی، یک مرکز آموزشی صحت عامه و سه باب مکتب به مصرف مجموعی بیش از ۷۸ میلیون افغانی که از سوی ادارۀ همکاری افغان-آلمان تمویل می شود، در ولایت بغلان افتتاح گردید.

به گزارش افغان نیوز: جنرال قنسل آلمان اظهار داشته است که این پروژه ها نمایانگر پیشرفت، توسعه و نوین سازی پایدار می باشند. من به تمام مقام ها و ذینفعان به خاطر دوراندیشی و اجرای این پنج پروژه که مردمان بسیاری، از جمله زن و مرد، زنان و دختران از آنها مستفید می شوند، تبریک می گویم.”

عبدالحی نعمتی، والی ولایت بغلان گفت: “این ساختمان ها، موجب می شوند که حکومت محلی بتواند محیط آموزشی بهتری را برای متعلمان و نیز تاسیسات صحی بهتری را برای بیماران و داکتران فراهم کند. تعمیرهای ساخته شده، از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند. اکنون شورای انکشاف ولسوالی، نهادهای دولتی مربوطه و جامعه باید از آنها به شکل درست مراقبت کنند.”

مرکز ابتدایی صحی در ولسوالی خنجان موقعیت دارد. باشندگان این ولسوالی که شمار آنها تقریباً به ۱۲٬۰۰۰ نفر می رسد اکنون در نزدیکی خانه های شان به خدمات مراقبت صحی دسترسی دارند و تخمین می شود که روزانه تقریباً ۳۰ تا ۶۰ نفر بیماران به این مرکز مراجعه خواهند کرد.

در سه باب مکتب جدیداً اعمار شده به تعداد ۳٬۴۰۰ تن شاگرد که ۳٬۲۶۵ آن دختران و ۱۳۵ آن پسران خواهند بود، مصروف فراگیری تعلیم و تربیه خواهند شد.

عمارات مکاتب مذکور با میز و چوکی، تشنابها، چاها، دیوارهای احاطه، کمپیوترها و لابراتوارها مجهز می باشد. شاگردان از تجهیزات دارای کیفیت عالی و محیط خوب آموزشی مستفید خواهند شد.

این مکاتب جدید عبارت اند از مکتب نوبهار در ولسوالی پل حصار، مکتب شاه مردان در ولسوالی خنجان و مکتب استاد عین الدین در ولسوالی دوشی.

گفتنی است که سازمان غیرحکومتی بنیاد آقاخان تطبیق پروژه های مذکور را به دوش داشته و در حدود ۱۶٬۰۰۰ نفر اهالی آن ولایت مستقیماً از ساختمانهای مذکور مستفید می شوند.

دو مرکز صحی و سه مکتب در بغلان افتتاح شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد