دومین-دسته-کمک‌های-بشر-دوستانه-چین-به-کابل-رسید

سفیر چین در کابل دومین دسته کمک‌های بشر دوستانه کشور‌ش را به مقامات وزارت مهاجرین امارت اسلامی افغانستان تسلیم کرد.

به گزارش افغان نیوز؛  وانگ یو، سفیر چین در کابل، امروز دوشنبه(22 قوس) هنگام تسلیم دهی این کمک‌ها گفت که این دسته کمک‌های بشر دوستانه شامل البسه و مواد غذایی می‌باشد.

وی گفت: «این کمک‌ها بیش از 14 میلیون دالر هزینه برداشته که شامل برنج، آرد و همچنان هزاران دسته کمپل و جوره لباس می‌باشد.»

آقای وانگ یو افزود که دولت چین این کمک‌ها را جهت در امان ماندن مردم افغانستان از سرمای سرد زمستان پیش‌رو انجام داده است.

سفیر چین با بیان اینکه مردم افغانستان از سرمای سرد زمستان و کمبود مواد غذایی رنج می‎برند، گفت: چین به عنوان همسایه و همکار داشته‌های خویش را با مردم افغانستان شریک می‎سازد.

وانگ یو همچنان گفت که نهاد‌ها و موسسات چینی افغان‌ها نیز در جهت توسعه تجارت  با افغان‌ها کمک می‌کنند.

سفیر چین با بیان اینکه دخالت در امور افغانستان به نفع منطقه نیست، گفت: سیاست خارجی پکن بر بنیاد روابط صلح آمیز و همکاری‌های مشترک امنیتی، ترقی و پیشرفت با همسایه‌ها به خصوص افغانستان استوار می‌باشد.

او تاکید کرد که صلح و امنیت در افغانستان به صلح و امنیت در چین ارتباط دارد و ما یک افغانستان با ثبات، پیشرفته و مستقل می‎خواهیم.

در همین حال مولوی ارسلا خروتی، معین وزارت مهاجرین و عودت کنندگان نیز گفت: امارت اسلامی افغانستان از کمک‌های بشر دوستانه کشور چین تشکر می‌کند و در عین حال توقع دارد به کمک‌های خویش ادامه دهد.

او افزود: این کمک‌ها شامل مواد غذایی و بیش از 200 هزار کمپل و لباس گرم زمستانی می‌باشد. ما از جامعه جهانی نیز می‌خواهیم تا ذخایر ارزی افغانستان را آزاد سازد تا مشکلات اقتصادی مردم رفع شود.

این درحالی است که سازمان جهانی غذا از بحران بزرگ بشری در افغانستان هشدار داده و گفته است که تا پایان سال میلادی بیش از 97 درصد مردم این کشور زیر خط فقر قرار می‌‎گیرند.

دومین دسته کمک‌های بشر دوستانه چین به کابل رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد