رئیس-جمهور-کشور-از-ایجاد-اتاق-تجارت-زنان-حمایت-میکند

منیژه وامق هدف از ایجاد این اتاق را معرفی زنان تجارت پیشه در سطح ملی و بین المللی دانسته ،گفت طرح متذکره می تواند سهم زنان تجارت پیشه را در انکشاف اقتصاد پایدار افزایش دهد.

وی در بخشی از جلسه شورای عالی اقتصادی که روز گذشته در ارگ دایر شده بود افزود، با ایجاد اتاق تجارت و صنایع زنان، باید در بخش اقتصادی و تجارت از زنان نمایندگی خوب صورت گیرد و نظریات زنان در تدوین قوانین اقتصادی و تجارتی شامل گردد.

منیژه وافق از حکومت خواست که ابتدا ایجاد اتاق تجارت و صنایع زنان را در پرنسیپ مورد تأیید قرار داده و سپس در کابل و ولایات برای ایجاد اتاق تجارت و صنایع زنان زمین توزیع گردد. او اضافه کرد که برعلاوه حمایت مالی، برای اتاق تجارت و صنایع زنان نیز در شورای عالی اقتصادی عضویت داده شود.

خانجان الکوزی معاون اتاق تجارت و صنایع کشور، سهم زنان تجارت پیشه را در بخش صنعت ستایش کرده گفت، تلاش ما باید این باشد که زنان را در عرصۀ تجارت تشویق نماییم، در صورتی که برای ایجاد اتاق تجارت زنان کدام مانع قانونی وجود نداشته باشد، آنان در این زمینه همکاری خواهند کرد.

شیرباز کمین زاده رئیس اتحادیۀ صنعتکاران گفت، بخش صنایع باید از اتاق تجارت جدا گردد، به گفته وی، اکنون تجار در بخش صنعت توجه زیاد ندارند، در صورتیکه بخش صنایع جدا شود، برای صنعتکاران تسهیلات فراهم خواهد شد.

عبدالستار مراد وزیر اقتصاد از طرح ایجاد اتاق تجارت زنان استقبال نمود و این طرح را یک گام مؤثر در راستای توانمندسازی اقتصادی و تجارتی زنان دانسته گفت، هدف ما توانمندسازی زنان است که با تطبیق این طرح به این هدف نزدیک می شویم.

رئیس جمهورمحمداشرف غنی ضمن حمایت از طرح ایجاد اتاق تجارت زنان گفت، بخاطر مبدل نشدن این نهاد به انجو، راه مناسب این است که اتاق تجارت زنان در مرحلۀ ابتدایی سه سال فعالیت نماید و هر سال فعالیت های این نهاد مورد ارزیابی قرار گیرد.

رئیس جمهور افزود که جایدادهای کوپراتیف ها در کابل و ولایات برای فعالیت اتاق تجارت زنان به کرایه داده شود و با ایجاد اتاق تجارت زنان، باید هیچ زن تجارت پیشه مجبور به ترک عضویت از اتاق تجارت و صنایع کشور نگردد. او همچنان اطمینان داد که به اتاق تجارت زنان در شورای عالی اقتصادی نیز عضویت داده خواهد شد.

در بخش دیگری از جلسه، وزارت تجارت و اقتصاد گزارش پیشرفت کار کمیتۀ تخنیکی شاخص های فضای کسب و کار"ریفورماتیکس" را ارائه کردند. براساس این گزارش جریان روند اصلاحی این شرکت ها سنجش میگردد، در صورتیکه سرمایه گذار بخواهد شرکت تأسیس نماید و یا هم کسب و کار رسمی تجارتی، خدماتی و صنعتی را آغاز کند، شاخص های "ریفورماتیکس" بالای آن تطبیق میگردد.

رئیس جمهور پس از استماع این گزارش، با اشاره به کاستی های این گزارش، به ریاست ادارۀ امور هدایت داد که حکم رئیس جمهور در این زمینه ترتیب و به همه ادارات ابلاغ گردد تا در خصوص تکمیل شدن این گزارش همکاری کنند.

رئیس جمهور کشور از ایجاد اتاق تجارت زنان حمایت میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد