رئیس-جمهورغنی-ما-بحران-را-به-فرصت-تبدیل-می‌کنیم

رئیس جمهورغنی در جریان مراسم افتتاح دهلیز هوایی افغانستان-هند گفت، کسانی که بحران خلق میکنند باید بدانند که ما این بحران ها را به فرصت تبدیل خواهیم کرد.

به گزارش افغان نیوز: رئیس جمهور، از همکاری‌های دولت و مردم هند و نیز توجه خاص نارندرا مودی صدراعظم آن کشور نسبت به دولت و مردم افغانستان قدردانی کرده گفت که من و مودی درخصوص ایجاد کوریدور هوایی، در فرصت اندک به نتیجه رسیدیم و امروز عملا نتایج آنرا شاهدیم.

رئیس جمهورمحمداشرف غنی بر کار مشترک سکتور خصوصی، دولت و متخصصین امور تأکید کرد و این همکاری و هماهنگی را برای تبدیل‌نمودن چالش به فرصت، موثر دانست. وی علاوه کرد که هدف ما این است تا افغانستان را به کشور صادرکننده مبدل سازیم، زیرا بدون مبارزه با فقر، بی‌ثباتی رفع نمی‌شود.

آقای غنی علاوه کرد، کسانی که بحران ایجاد میکنند، درس بگیرند، که ما بحران را به فرصت تبدیل میکنیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که تمرکز بیشتر باید بالای صادرات محصولات افغانی باشد و در بازار، باید به مشتری زمینه و با وی مشترکاً کار شود.

رئیس جمهور بیان‌داشت که اقدامات ما برای سرمایه‌گذاران، تجار و سکتور خصوصی این اطمینان را بدهد که تولیدات آنها ضایع نمی‌شود و زمینه‌های رشد، توسعه و صادرات بیشتر محصولات افغانی، فراهم خواهد شد.

رئیس جمهور بر اهمیت زراعت اشاره کرده افزود که در زراعت، ثبات نهفته است، تا زراعت پایدار نگردد، ثبات به میان نمی‌آید و باید تلاش صورت گیرد تا به زندگی باغدار و زارع ما تغییرات مثبت وارد شود.

رئیس‌جمهورغنی، تجارت و سرمایه‌گذاری را رسالت ملی دانسته گفت که این پیشۀ حضرت خدیجه و پیامبر(ص) ما بود که هم نفع دنیایی و هم اخروی دارد.

رئیس جمهور کشور به مسوولین گمرک و میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی هدایت داد تا مشکلات سکتور خصوصی را در زمینۀ صادرات محصولات، بررسی نموده و طی دوهفته گزارش را به ریاست جمهوری ارائه نمایند.

وی اضافه کرد که امروز نشان‌دهنده آن است که هرکس بالای افغانستان حمله می‌کند، باید بداند که ارادۀ ما را مختل نمی‌تواند، کسی‌که به عنوان دوست به افغانستان وارد شود، آغوش ما به رویش باز است و کسی‌که به عنوان دشمن بیاید، به گور خواهد رفت.

رئیس جمهورغنی: ما بحران را به فرصت تبدیل می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد