راه-نجات-افغانستان-از-بحران-بلند-بردن-سطح-آگاهی-علمی-مردم-است

شماری از فعالان سیاسی می‌گویند؛ ۴۰ سال جنگ و ناامنی تمام زیر بناهای کشور را نابود ساخته است و تنها راه ترمیم این زیر ساخت ها آموختن سواد مسکلی سازی نیروهای انسانی است.

به گزارش افغان خبر: فوزیه کوفی نماینده مردم در مجلس نمایندگان امروز (پنج شنبه 13 عقرب) در یک برنامه خبری گفت؛ امروز و فردای افغانستان مربوط جوانان است و باید این قشر جامعه تلاش کنند که سواد بیاموزند و تنها راه نجات این کشور نیز سواد است.

خانم کوفی گفت؛ صدها جوان فارغ التحصیل در کشور بیکار هستند و اگر در اداره دولتی مراجعه کنند با مشکلات از قبیل نبود تجربه کاری بر میخورند.

وی افزود که برای حل این مشکل مجلس نمایندگان طرح تعدیل قانون خدمات ملکی را روی دست دارد.

او افزود؛با تعدیل این قانون یک کورس کوتاه مدت 2 ماهه و 6 ماهه نیز راه اندازی میشود که جوانان میتوانند به آن اشتراک کنند و این برنامه دو ماهه و 6 ماهه بعنوان 1 سال تجربه کاری حساب خواهد شد.

بانو کوفی بیان داشت؛ بیکاری مشکل کلان سر راه جوانان است و باید حکومت با برنامه ریزی این مشکل را حل کند تا جوانان کشور را به مقصد اروپا، ایران و پاکستان ترک نکنند.

بانو کوفی تاکید کرد؛ جوانان بیشتر از 60 درصد جمعیت کشور را شکل می‌دهند و این قشر جامعه باید با سلاح سواد مسلح شود و کشور را نجات دهند.

از سوی دیگر جعفر مهدوی نماینده مردم کابل در مجلس نمایندگان گفت؛ ضرورت جامعه افغانستان امروز به مدرک صنف دوازده و لیسانس نیست بلکه بالاتر از این درجه تحصیلی است. او از جوانان کشور خواست که به مقطع بالاتر از لیسانس تلاش کنند.

مهدوی افزود؛ در حال حاضر افغانستان با کمبود سواد سیاسی مواجه است و سیاستمداران باید از سواد سیاسی برخوردار شوند. او افزود؛ در 40 سال جنگ و خون ریزی در افغانستان تخریب شده و تنها جوانان میتواند وحدت و آبادی را در این کشور به بار آورد.

نمایندگان مردم در مجلس این سخنان را در حالی به زبان آوردند که امروز پنجمین جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه خصوصی غرجستان بود.

راه نجات افغانستان از بحران بلند بردن سطح آگاهی علمی مردم است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد