عربستان-سعودی-برای-از-بین-بردن-تروریزم-در-افغانستان-کمک-میکند

دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی در کنفرانس مطبوعاتی گفت که دولت عربستان با افغانستان در امر مبارزه علیه تروریزم کمک میکند.

کنفرانس مطبوعاتی عبدالله عبدالله، طبق دعوت نامه ریاست اجراییه خبرنگاران باید رأس ساعت 10 صبح به صالون کنفرانس حاضر باشند، اما با تاخیر شروع میشود

ساعت 10 صبح است خبرنگاران همه جمع و وسایل صدا و تصویر اماده اند اما از رئیس اجراییه و بقیه مسئولین خبری نیست.

ساعت ۱۱:۲۰ دقیقه است کم کم مسئولین حکومت میایند اما باز هم عبدالله عبدالله در بین شان نیست، کمی میگذرد حدود ۱۰ دقیقه دیگر محافظان منظم ایستاده میشوند در باز میشود داکتر عبدالله به داخل میاید با اراکین دولتی دست میدهد و گرداننده، برنامه را آغاز می‌کند.

رییس اجراییه شروع میکند و میگویدسفری که به عربستان سعودی داشتند، یک دعوت رسمی بوده که قبلا از سوی عربستان انجام شده بود.

آقای عبدالله گفت که عربستان سعودی تمایل به گسترش همکاری‌های دوجانبه دارد وی میگوید که در دیدارهای که با مقامات سعودی داشتند آنها می‌خواهند در زمینه های" تجارت، حمایت از بازسازی افغانستان، در بخش امنیتی، فرهنگی و ثقافت اسلامی"  همکاری‌ مشترک با افغانستان داشته باشند.

به گفته رئیس اجراییه عربستان و افغانستان زمینه سرمایه گذاری برای تاجران هردو کشور را مهیا میکنند، وی میگوید که عربستان سعودی وعده یک باب شفاخانه تخصصی را در مرکز افغانستان داده است.

اقای عبدالله گفت عربستان سعودی در باره اتباع افغانستان در کشور سعودی تجدید نظر میکنند و پاسپورت‌های آنها را تبدیل میکند.

رئیس اجرائیه افزود: عربستان سعودی در قسمت بورسیه وعده‌یی همکاری‌های بیشتر داده است، وی می‌افزاید که تعقیب موافقتنامه‌های سیاسی مشترک از سوی هردو کشور جریان دارد.

عبدالله عبدالله میگوید عربستان سعودی از روند صلح در افغانستان حمایت می‌کند، به گفته وی عربستان سعودی می‌خواهد میزبان گفتگوهای صلح میان دولت افغانستان و طالبان باشد.

این در حالی است که با نزدیک شدن فصل زمستان دوباره سخن از گفتگوهای صلح به میان آمده است.

در اخیر برنامه عبدالله عبدالله به طرف خبرنگاران میاید و با خنده با خبرنگاران دست می‌دهد و میگوید که اگر با شما دست ندهم خبرساز میشود.

عربستان سعودی برای از بین بردن تروریزم در افغانستان کمک میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد