رسانه-ها-باید-فرهنگ-شهرنشینی-را-گسترش-دهند

مژگان مصطفوی معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز در نشست خبری "جلب حمایت رسانه‌ها از بخش‌های مصئونیت اجتماعی" از رسانه‌ها خواست تا در راستای ترویج فرهنگ شهر نشینی مردم را همکاری کنند.

به گزارش افغان خبر: معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور از رسانه خواست تا مردم را از امراض ساری " ایدز، توبرکلوز، اضرار مواد مخدر، خشونت علیه زنان و اطفال، بیسوادی، اختطاف و قاچاق انسان، استعمال مواد منفجره، مبارزه با حوادث طبعی، ترویج شهر نشینی و تطبیق قوانین" آنها را کمک کند.

در همین حال سید فیصل حسنی معین مالی و اداری وزارت مبارزه علیه مواد مخدر میگوید که رسانه‌ها رهبران خوب برای از بین بردن مواد مخدر است.

به گفته اقای حسینی مواد مخدر تمویل کننده مثلث شوم" امنیت ملی، تروریستان و مافیا" است و باعث  نا امنی در کشور شده است.

حسینی میگوید که در افغانستان جنگ تحمیلی، کشت مواد مخدر تحمیلی و معتادان تحمیلی است که روان که دراین قضیه ها دستان سیاهی کار می‌کند، به گفته وی در نقاط مختلف ولایات مرزی افغانستان مواد کریستال، شیشه و انواع دیگر نشه آور به مقدار زیاد و ارزان به دست مردم میرسد.

این نماینده وزارت مواد مخدر میگوید از یک طرف تکس مالیاتی کم بالای تناکوها باعث شده که آنها نتوانند مواد تناکو را از شهرها را جمع آوری کنند.

معین مالی و اداری وزارت مبارزه علیه مواد مخدر میگوید کار همگانی میتواند اثرات خوب و تاثیر گذار به جامعه داشته باشد.

در همین زمینه ناجیه طارق معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه میگوید با افزایش معتادان مدیریت این وزارت نمیتواند به همه مریضان معتاد رسیده‌گی نماید.

به گفته وی اگر جلو معتادین گرفته شود، بودجه که برای معتادین مصرف میشود میتواند داکتران کشور را با ظرفیت بالا تمویل کند.

به گفته نماینده وزارت صحت عامه اگر جلو ازدیاد معتادین گرفته نشود فاجعه انسانی به بار خواهد آمد.

اما محمد قاسم حیدری معین پالیسی و انسجام وزارت دولت میگوید که گزارشگران بحران و توسعه‌ی رسانه ها باید به سوی توسعه رو بیاورند تا جلو فاجعه ها گرفته شود.

اقای حیدری میگوید که خبرنگاران باید قبل از وقوع حادثه‌ها به مردم آموزش بدهند تا از وقوع حادثه‌ها جلوگیری شود.

با این همه قرار است از تاریخ 6/9/1395 تا 11/9 1395 کمپاین جمع آوری قیلیون‌ها از 6 ناحیه شهرکابل آغاز شود که این کمپاین از سوی نهادهای" امنیتی، وزارت صحت عامه، اداره ملی حفاظت محیط زیست، شهرداری کابل و نماینده دادستان کل" راه اندازی شده است.

رسانه ها باید فرهنگ شهرنشینی را گسترش دهند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد