رسیدگی-به-مشکلات-بیجاشده‌گان-بادغیس-و-جوزجان

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی به وزارت‌های مبارزه با حوادث، انکشاف دهات و مهاجرین هدایت داد که به مشکلات بیجاشده‌گان ولایت‌های بادغیس و جوزجان رسیدگی کنند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی روز (سه شنبه، ۷ حوت) در نشست کمیسیون‌ عالی حوادث، وضعیت مهاجرین و بیجاشده‌گان ولایت‌های بادغیس و جوزجان را به صورت اختصاصی بررسی کرد.

رییس اجراییه کشور به وزارت مهاجرین و عودت‌کننده‌ها هدایت داد که در قسمت اسکان بیجاشده‌گان و مهاجرین قلعه نو ولایت بادغیس اقدامات عاجل را روی‌دست گیرد. زیرا، احتمال وقوع سیلاب در محل بودباش آنها وجود دارد.

وزارت مهاجرین و عودت‌کننده‌گان گزارش داد که بودجه خاص برای خریداری زمین مهاجرین و بیجاشده‌گان ولایت بادغیس منظور شده و روی قرارداد آن کار جریان دارد.

آقای عبدالله به وزارت‌های مبارزه با حوادث، انکشاف دهات و مهاجرین هدایت داد که گزارش هیات موظف در ارتباط به مشکلات مهاجرین و بیجاشده‌گان ولایت جوزجان را به صورت همه جانبه ارزیابی نمایند.

وزارت حوادث گزارش داد که امسال ۱۹ میلیون پول نقد، ۳۳۵۰ تُن گندم، برای ۵ هزار فامیل مواد غذایی و غیر غذایی توزیع شده است و در روزهای آینده مقدار ۴ هزار تُن گندم انتقال داده می‌شود.

در جلسه فیصله شد که پس از ارزیابی گزارش هیات موظف در باره مشکلات مهاجرین و بیجاشده‌گان ولایت جوزجان اقدامات لازم روی دست گرفته شود.

این درحالی است که به تعداد ۸۰۰۰ هزار فامیل در ولایت جوزجان مدعی‌اند که برای آنها کمک‌های غذایی و غیر غذایی توزیع نگردیده است.

رسیدگی به مشکلات بیجاشده‌گان بادغیس و جوزجان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد