رشد-اقتصادی-در-گرو-فعالیت-صنعت‌کاران-است

معاون رییس‌الوزرای امارت اسلامی می‌گوید که صنعت مهم‌ترین عنصر رشد اقتصادی می‌باشد و صنعت‌کاران کشور باید در زمینه توسعه افغانستان تلاش نمایند.

به گزارش افغان نیوز؛ ملا عبدالغنی برادر، معاون رییس‌الوزرا امروز ( سه‌شنبه، ۲۶ میزان) در برنامه‌ای حمایت از سکتور ذوب آهن گفت که حکومت سرپرست در تمامی زمینه‌ها حامی بازرگانان و سرمایه‌گذاران کشور است.

او تاکید کرد که سرمایه‌گذاران و صنعت‌کاران نیز باید به وعده‌های‌شان عمل کنند و در راستای رشد اقتصادی کشور تلاش نمایند.

برادر تصریح کرد که فابریکه‌های ذوب آهن کشور باید به گونه معیاری فعالیت کنند تا افغانستان بتواند با کشورهای منطقه و جهان در بخش تولیدات فلز رقابت نماید.

عبدالبصیر رشتیا، رییس اجرایی اتحادیه ذوب آهن گفت که در حال حاضر بیش از ۵۰ فابریکه ذوب آهن با سرمایه‌گذاری بیشتر از ۵۰۰ میلیون دالر در کشور فعالیت دارند. رشتیا افزود که فابریکه‌ها ذوب آهن برای بیش از ۲۰ هزار نفر شغل و کار ایجاد کرده است.

او تاکید کرد که با تسلط امارت اسلامی جلو قاچاق آهن‌آلات از کار افتاده که در فابریکه‌های ذوب آهن برای تولید دوباره به کار می‌رود، به خارج از کشور گرفته شده است.

عصمت‌الله وردک، معاون اتحادیه ذوب آهن گفت که صنعت‌کاران همواره تلاش کرده تا سرمایه‌های شان را در داخل کشور حفظ نمایند و امارت اسلامی باید زمینه سرمایه‌گذاری را در افغانستان فراهم نماید.

وردک افزود که در حال حاضر یک تن سیخ‌گل افغانستان در بازارهای جهانی ۶۰۰ الی ۷۰۰ دالر امریکایی به فروش می‌رسد.

فیض الله تمیم، سرپرست اداره ملی استندرد (انسا) گفت که تمام تاجران و سرمایه‌گذارن باید مطابق استندرد و با معیارهای جهانی تولیدات داشته باشند.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

رشد اقتصادی در گرو فعالیت صنعت‌کاران است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد