رشد-اقتصادی-زنان؛-خشونت-را-محو-میکند

رولا غنی بانوی اول کشور می‌گوید؛ زنان در رشد اقتصادی خانواده کشور نقش اساسی دارند و این قشر جامعه باید تلاش کنند تا به خود کفایی اقتصادی دست یابند.

به گزارش افغان خبر؛ بی بی گل رولا غنی بانوی اول کشور امروز (شنبه 13 قوس) در اولین کنفرانس توانمندسازی بانوان تجارت پیشه گفت؛ افغانستان کشور زراعتی است و زنان میتوانند در تولید محصولات دستی و زراعتی سبب رشد اقتصاد کشور شود.

بانو غنی گفت؛ اگر زنان میخواهند که خشونت علیه انها محو شود باید به خود کفایی اقتصادی دست یابند. او افزود؛ یکی از عمده ترین مشکل که زنان در جامعه کنونی مواجه اند نبود خود کفایی اقتصادی است.

از سوی دیگر اسد الله ضمیر وزیر زراعت، مالداری و آبیاری گفت؛ توانمندسازی زنان یکی از عمده ترین برنامه این وزارت بوده است که با عملی شدن این برنامه زنان در روستاهای کشور از مصونیت غذایی و رشد اقتصادی خانواده‌ها برخوردار میشوند.

آقای ضمیر گفت؛ وزارت زراعت از دو سال به این طرف چندین برنامه مختلف را راه اندازی کرده است که از جمله ایجاد باغچه‌های خانگی، گرین هاوس‌ها با سیستم آبیاری قطره یی، فارم‌های کوچک مرغداری و بزهای شیری، پروسس مواد غذایی، ایجاد کوپراتیف‌های زراعت برای زنان تجارت پیشه شامل این عملکرد ها میشود.

ضمیر بیان داشت؛ وزارت زراعت با وجود محدودیت‌های موجود اجتماعی و سنتی فرا راه کار زنان، تلاش میکند تا زمینه دسترسی زنان را به منابع زراعتی، سرمایه، معلومات بازار، تکنالوژی جدید زراعتی فراهم کند.

وزیر زراعت تاکید کرد؛ برای توانمندسازی زنان باید ادارات دولتی در 34 ولایت کشور بین خود همکاری داشته باشند. او افزود؛ وزارت زراعت از دو سال به این طرف گروپ کاری توانمندسازی زنان در زراعت را راه اندازی کرده است که هدف از ایجاد این برنامه فراهم سازی زمینه فعالیت و هماهنگی بوده است.

ضمیر نیز گفت؛ زنان تنها با خود کفایی اقتصادی میتوانند از خشونت علیه خود جلوگیری کنند.

در همین حال سیما غوریانی یک تن از زنان تجارت پیشه گفت؛ یکی از عمده ترین مشکل زنان تجارت پیشه نبود تجربه کافی این قشر جامعه است که نمیتوانند به خوبی کار کنند.

غوریانی افزود؛ حکومت باید در ولایت‌های کشور کورس‌های آموزشی را برای زنان فراهم کند تا زنان از این طریق به تجارت آشنایی پیدا کنند.

کنفرانس سه روزه برای توانمندسازی زنان تجارت پیشه از سوی وزارت زراعت و مالداری و آبیاری به همکاری موسسه ایالات متحده امریکا برای افغانستان برگذار شده است.

 

رشد اقتصادی زنان؛ خشونت را محو میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد