رقابت-کتابخوانی-در-کابل؛-بیشتر-برندگان-دختران-هستند

برندگان مسابقه بزرگ کتابخوانی که از سوی یکی از کتابخانه‌ها و سالن مطالعه در کابل برگزار شده بود، دختران هستند.

به گزارش افغان نیوز؛ نتایج رقابت کتابخوانی که تحت عنوان «هرگز تسلیم نشو» از سوی کتابخوانه و سالن مطالعه عرفان با اشتراک بیش از 400 تن در کابل برگزار شده بود، روز گذشته (جمعه، 22 جدی) اعلام شده که بیشتر برندگان آن دختران هستند.
رحمت الله فروتن، یکی از برگزار کنندگان این مسابقه‌ کتابخوانی می‌گوید که در این رقابت 450 نفر به شمول ۲۰۰ دختر و ۲۵۰ پسر اشتراک کرده بودند.
به گفته او، هدف از برگزاری این مسابقه، ترویج فرهنگ مطالعه میان جوانان در جامعه می‌باشد چون؛ کتاب در زندگی بشر نقش ارزشمندی دارد و جایگاه آن در فرهنگ بشری نسبت به همه گزینه‌های دیگر بلند است.
ظاهر سطانی، استاد دانشگاه در مورد مطالعه گفت که چنین مسابقات می‌تواند جایگاه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در جامعه بیشتر کند و خانواده‌ها باید نسبت به وقت و زمان فرزندان شان حساس باشند و آنان را به مطالعه کتاب تشویق نمایند.
آقای سلطانی افزود که سطح کتابخوانی و مطالعه در میان شهروندان کشور به ویژه جوانان بسیار ضعیف است و برگزاری چنین مسابقاتی می‌تواند در زمینه تشویق جوانان به مطالعه موثر واقع شود.
سهیلا محمدی، یکی از اشتراک کنندگان از برگزاری چنین مسابقات استقبال کرده و می‌گوید که رقابت کتابخوانی برای بالا بردن سطح آگاهی دانش‌آموزان و جوانان بسیار موثر می‌باشد.
خانم محمدی افزود که با مطالعه کتاب‌ این دور از مسابقات معلومات ارزشمندی را به دست آورده که در زندگی‌اش تاثیر بسزای خواهد گذشت.
ندا صفدری، یکی دیگر از اشتراک کنندگان و برنده جایزه این دو مسابقه  کتابخوانی می‌گوید که حضور دختران و زنان در این مسابقه بسیار پر رنگ بود و این نشان می‌دهد در صورتی که زمینه از سوی حکومت برای فراگیری دانش دختران فراهم شود، زنان و دختران کشور می‌تواند عامل رشد و توسعه کشور در عرصه‌های مختلف شود.
 خانم صفدری افزود که بزرگان و فرهنگیان کشور می‌توانند با برگزاری چنین مسابقاتی جوانان و دانش آموزان را به مطالعه و کتابخوانی تشویق کنند و از این طریق سطح مطالعه را در کشور بالا ببرند. 
او از ا.ا خواستار بازگشایی دانشگاه‌ها، مکاتب و کار  به روی دختران شده و می‌گوید که باید حکومت در راستای بلند بردن ظرفیت جوانان و دختران این سر زمین توجه جدی نماید.
این رقابت کتابخوانی یک هفته پیش، به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین جوانان در کابل برگزار شده بود.

رقابت کتابخوانی در کابل؛ بیشتر برندگان دختران هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد